5,0
10,0

близу Mali Iđoš, Vojvodina (Serbia)

26.10.2019.
broj učesnika 30
trasa pešačenja: žel.stanica Mali Iđoš - Domboš - staza uz Krivaju - jezero Welker - Bajša - Bačka Topola - Vašarište (deonica do Vašarišta nije na treku)

Stazu je osmislio Peter Bucsu iz Bačke Topole pre par godina, po njegovoj ideji unazad nekoliko godina pešačim ovom stazom sam ili u društvu. Od prošle godine povod za pešačenje je Sarmijada koja se održava u Bačkoj Topoli.

Za ovogodišnje pešačenje zainteresovalo se 30 članova udruženja. Hm, loše rečeno, nije se zainteresovalo za pešačenje već za sarme ali su to vešto zakamuflirali. No, da bi stogli do sarmica trebalo je prepešačiti celih 20 km i još malo pride.

Okupili smo se na železničkoj stanici u Subotici. Koristimo možda poslednju priliku za putovanje vozom u ovom pravcu, uskoro kreće izgradnja brze pruge. Do Malog Iđoša putujemo nešto preko sat vremena. Po izlasku iz voza najpre odlazimo do Domboša, lepog mesta na obroncima Telečke visoravni, mesta na kome se leti održava muzički festival. Vraćamo se na put koji prolazi ispod pruge i nastavlja uz reku Krivaju koja je svake godine sve zagađenija (čitaj smrdljivija), strašno!

Jutro je sveže, trava je vlažna, shvatam da ću uprljati moje patike i da je bilo boje da sam obuo stare cipele. Magla se tek oko 9 sati razišla pa smo dalje uživali u lepom, sunčanom danu. Samo periodično je smrad iz Krivaje kvario ugođaj. Pauze smo pravili na već uobičajenim mestima na ovoj stazi. Najdužu u Bajši, u centru na igralištu, preko puta je kafana, prodavnica, pekara, ima sve što nam zatreba za osveženje. Svako je sebi našao način da potroši pola sata odmora.

Biciklističkom stazom pešačimo ka Bačkoj Topoli gde se na Vašarištu održava Sarmijada i to je i cilj i kraj današnje akcije.

Backa Topola

Topolski Put (Topolyai Kerékpárút)