Maslačak

Лако

• Слика од PIO Subotička peščara (staza zdravlja Tresetište)

21. август 2021.

август 2021

Search by Passing Area

Find trails starting or passing through your selected areas.

Search by Passing Area Search by Passing Area

близу Palić, Vojvodina (Serbia)

21. avgust
Pešačenje okolinom grada
učesnika 13 (još dvoje sreli na jezeru)
vodič Zoran V.

Današnje pešačenje prvobitno je bilo planirano kao markiranje već onačene staze zdravlja Tresetište odnosno korekcije markacija, no, s obzirom na brojne okolnosti u poslednji momenat je pretvoreno o jedno obično pešačenje koje je započelo u centru Palića u pola osam uz prisustvo 13 članova udruženja.

Pešačili smo najpre Zelengorskom ulicom, prošli pored nekadašnjeg Podrum Palića i ušli u predeo Subotičke peščare. Nastavili smo markiranom stazom ka raskrsnici gde se novomarkirana staza zdravlja Tresetište dovaja ka ogradi voćnjaka, pesak je na delu uz voćnjak dubok 15-20 cm i prilično otežava hodanje. Pratimo stazu, stižemo do raskrsnice sa postavljenim putokazima, olakšanje što je sve na mestu, ništa nije oštećeno i uništeno.

Dalje se krećemo ponovo delom markiranom stazom kroz peščaru (zeleno srce) pa se odvajamo ka sledećoj raskrsnici sa putokazima, i ovde je sve na svom mestu. Bora i ja do Tresetišta stižemo prateći stazu zdravlja dok ostatak ekipe ide nešto kraćom stazom uz ivicu šume.

Na jezeru srećemo još dvoje članova udruženja kao i neke poznate osobe sa Palića. Pola sata brzo prođe, vrerme je da se krene dalje. Preostalo je još da proverimo kako stoje stvari sa raskrsnicom broj 1, na svu našu sreću i ona je sačuvana, putokazi i mapa stoje na svom mestu, nadamo se da će tako i ostati.

Ponovo smo na širokom progonu, pesak i dalje otežava kretanje ali čar pešačenja u peščari i jeste to što se hoda u dubokom pesku koji odaje utisak da ste na mnogo zahtevnijoj stazi nego što je većina ravničarskih.

Pešačenje završavamo u centru Palića nakon pređenih nepunih 18 km.

Groblje

staza zdravlja Tresetiste

Broad-Leaved Forest

ulica Orbanfalva

Trg Anðe Rankovic (Magyar László Tér)