putovodja

• Слика од Smilovsko jezero - Petrlaška pećina

07. фебруар 2021.

фебруар 2021

близу Smilovci, Central Serbia (Serbia)

Do Petrlaške pećine može se doći skretanjem za selo Petrlaš iz sela Radejna, pa dalje od Petrlaša obeleženom stazom, ili preko Odorovskog polja od Smilovskih jezera putem koji se odvaja pored protivgradnih kućica, koji nije obeležen te ako idete prvi put najbolje pratiti tok Odorovske rečice, koja neposredno pred cilj ponire. Mi smo izabrali ovaj drugi put zbog manjka vremena, iako smo imali nameru da napravimo krug i vratimo se do automobila preko Petrlaša i Radejne. Kada se odvojite kod protivgradnih kućica idete neasfaltiranim putem sve dok vam Odorovačke rečice (Blato) ne preseče put. Predjite na njemu desnu obalu i pratite je. Ako idete posle snegova kao mi, trebaće vam dublje gumene čizme da je pregazite. Ako krenete levom obalom moraćete od nekog trenutka da gazite kanal, a zatim se probijate kroz granje, gloginje i trnje, tako da je najbolje odmah prvom prilikom preći na desnu obalu. Neposredno pre cilja reka ponire, a vi ćete se lako dalje snaći. Postoji tabla ispred same pećine urasla u šiblje. U povratku nismo pratili reku već smo se vratili stazama preko njiva, izbili na put kojim smo i krenuli pre nego smo počeli da pratimo reku i njime se vratili na asfaltni put.