2,6
5,3

близу Subotica, Vojvodina (Serbia)

14. septembar 2019. godine
pešačenje sa gostima iz Beograda
broj učesnika oko 40
trasa: okretnica Kelebija opština - Kelebijsko jezero - Kelebijska šuma - Daščanska šuma - okretnica Kelebija opština

Od 2014. godine, i nekako slučajnog uspostavljanja telefonske veze sa vodičem Momirom iz beogradskog Železničara, svakog septembra pešačimo zajedno stazama po Subotičkoj peščari. Njegove grupe nisu previše ambiciozne pa je najčešće kilometraža negde oko 10-12 km laganog hoda uz obilazak grada i Palića. Svaki put do sada pešačili smo različim stazama, sve sa željom da gosti što bolje upoznaju staze kroz našu peščaru.

Moj izbor ove godine je bila staza od Srpskog šora do jezera Majdan, no zbog drugih dešavanja danas na toj stazi odlučio sam se za, na prvi pogled možda manje atraktivnu stazu pored Kelebijskog jezera, znajući da će to privući i neke naše članove koji do sada nisu hodali tom stazom, stazom 6 jezera koju smo zimus "načeli" sa željom da u narednim vremenima ona postane obeležena i svima dostupna staza.

Nas 40-ak krenulo je od autobuske okretnice Kelebija opština najpre asfaltiranim, a zatim i zemljanim ulicama grada ka Kelebijskom jezeru. Jezero je sada već u potpunosti zaraslo u trsku, vode gotovo da nema ili ako je ima je nevidljiva. Bez obzira na to lepo je hodati stazom uz obalu.

Drugi deo staze je bio kroz Kelebijsku i Daščansku šumu, sušta suprotnost prvom delu staze. Hladovina, pesak, mir i tišina prijali su i gostima i domaćinima. Pred kraj staze upoznao sam goste sa nekim činjenicama vezanim za markiranu stazu kroz peščaru, za aktivnosti našeg udruženja, za planove u budućnosti. Siguran sam da je zadovoljstvo na njihovim licima bilo odraz svega lepoga doživljenoga danas u 11 km staze kojom smo pešačili.