4,0
8,0

близу Veliki Radanovac, Vojvodina (Serbia)

3. novembar 2019.
Akcija Četiri godišnja doba u Subotičkoj peščari
Jesen u peščari
broj učesnika 94
trasa pešačenja: okretnica Radanovac - jezero Tresetište - Čarobnjakova kula - okretnica Radanovac

Tmurno jutro i najava kiše nisu mi ulivali preveliki optmizam ovog nedeljnog jutra. Sa druge strane, gde ćeš bolji jesenji ambijent od sitne kiše, šuškavog lišća i tmurnih oblaka. Oko 8 sati na okretnici prava gužva, ko bi rekao? Skoro pa ja stižem poslednji, svi su već tu, puni optimizma, sa osmesima na licima, deluje mi da će kiša pretrpeti još jedan poraz.

Pre polaska na pešačenje pravimo grupnu fotku sa banerom predstojećeg Memorijala, neka i ova fotka bude poziv svima da se i 24. novembra druže sa nama.

Od okretnice krećemo markiranom stazom ka raskrsnici R 2, no, gde god mogu i kada god mogu izbegavam markiranu stazu i kolonu vodim nekim drugim, ređe posećenim stazama. Pesak je vlažan, kiše nema, sve deluje da ćemo na kraju imati prelep dan, kao stvoren za pešačenje. Pre dolaska na Tresetište pokušavam da prebrojim učesnike, no, Pera i Aca su to već odradili, saznajem da nas je 94, mnogo više od mojih očekivanja, opet dovoljno da svima dotekne po bedž koji smo spremili kao mali poklon.

Bedževe delimo odmah po ulasku u šumu nakon pauze na Tresetištu, od cele grupe odvajaju se samo dve učesnice koje će nešto kraćom stazom nazad do okretnice. Ostali nastavljaju po planu, idemo kroz Hajdukovačku šumu, ponovo naizmenično markiranom i nemarkiranom stazom, prelazimo asfaltni put koji sa Palića vodi ka Tresetištu i pored urednih i održavanih voćnjaka ulazimo u šumu kod nekadašnjeg Etno kampa.

Pera preuzima vođenje, prati trek koji sam pripremio, stiže on usput i da snima atmosferu među učesnicima. Pešačenje završavamo na mestu gde smo i započeli, po mom treku 16 km, dakle nešto malo manje od obećanja, ali odavno sam shvatio da nije sve u kilometrima :)

Četiri pečata na učesničkom kartonu zaradila su 32 učesnika, verovatno ima još poneki ali nije bilo materijalnog dokaza u vidu učesničkog kartončića.