• Слика од Tavankutska šuma i Skenderovo

Uploaded 02.05.2018.

Recorded мај 2018

5,6

близу  Tavankut, Vojvodina (Serbia)

02.05.2018.
pešačenje okolinom Tavankuta
broj učesnika 18, 17 pešačilo celu stazu a 1 se odvojio posle jezera i nastavio svojim putem

Trasa: Donji Tavankut - jezero Skenderovo - Gornji Tavankut - Tavankutska šuma - Donji Tavankut

Redovnom linijom Sutransa smo u 7.50 krenuli za Tavankut. Lep odziv, nas 18 u autobusu, s obzirom na najavljenih 25 km nije se ni očekivalo da će nas biti više.

U Donjem Tavankutu napuštamo bus i odmah krećemo putem ka jezeru, na uglu jedne ulice je čak i putokazna tabla sa natpisom "Jezero", dakle zalutati se ne može.

Ja sam imao još problema sa žuljevima na tabanima koje sam zaradio u subotu u Mađarskoj pa je i tempo hodanja bio nešto umereniji nego što zna da bude.

Prešli smo prugu, stigli do obale jezera i na prvom zgodnom mestu napravili pauzu za doručak. Obilazimo celo jezero, nastavljamo ka željezničkoj stanici Skenderovo, ponovo prelazimo prugu i uz jednu karću pauzu hvatamo pravac ka Gornjem Tavankutu.

Ulazimo u predeo peska, uskoro i u šumu, ono što "bode" oči su velike količine smeća. prave deponije. Susret sa Brnakom i Piroškom prijao je i zbog toga što smo se osvežili hladnom vodom a i zbog toga što smo od Branka dobili nekoliko korisnih informacija.

Stižemo do spomenika, jasno je da ne možemo stići na voz pa odlučujemo da odmorimo malo duže u hladovini i onda nastavimo putem ka centru i da se osvežimo u usputnoj prodavnici. Steva nas tu napušta i odlazi dalje peške ka Subotici a mi "salonski" planinari kako nas on ćesto zove čekamo bus u centru Tavankuta u njime se vraćamo za Suboticu.

Iako nismo prešli stazu u celosti, onako kako sam planirao, bilo je ovo jedno lepo, opušteno pešačenje po vrelom suncu. Za neka naredna već imam nove ideje tako da ćemo uskoro opet u Tavankut.