Вријеме  један сат 55 минуте

Recorded август 2016

-21 m
8,2

Погледана 414 пут(a), скинута са сервера 3 пут(a)

близу Milford Sound, Southland (New Zealand)

Mildford Sound Fiord 2016-08-06 10:37

Quan viatges a l’Illa Sud de NZ tens una cita obligada a Milford Sound (en Maorí Piopiotahi), a Fiordland. L’escriptor Rudyard Kiplingla va anomenat la octava meravella del mon. Molts turistes (550.000) hi arriben cada any, alguns com nosaltres amb cotxe o autobús, altres amb avió o helicòpter des de Queenstown. Nosaltres vàrem quedar-nos a dormir a Te Anau i ens vàrem aixecar molt aviat per tal de trobar el mínim trànsit a la complicada carretera que hi mena.

Els salts d’aigua que cauen des de les muntanyes que tanquen el fiord de Milford Sound són realment impressionants. Vàrem veure diverses foques prenent el sol per primer cop en el nostre viatge. Al fer bon dia, vàrem entrar un xic dins el Mar de Tasmània.

Hi ha diversos vaixells que fan aquesta sortida, el nostre era molt bonic i vàrem gaudir d’un patronatge espectacular doncs, tot i la seva enorme mida (a l’estiu té cabines per fer sortides d’una nit), va arribar a pocs centímetres de una paret vertical de roca... impressionant!!

Ens va fer un dia excepcional, un sol que marejava. El nostre bon amic Ramon de Giroguies que és un bon coneixedor de NZ i ens ha ajudat en la preparació del viatge–gracies Ramon!– al veure les fotografies ens deia “pensava que dies així no existien a Milford Sound”. Això ho comento doncs hi plou uns 200 dies a l’any, un total de més de 6.800 litres!! Es considera el lloc més humit de NZ.

Les fotografies donen testimoni. Si hi aneu, no us ho perdeu!!