Вријеме  4 сата 3 минуте

Recorded јун 2019

2,1
4,3

Погледана 236 пут(a), скинута са сервера 19 пут(a)

близу Pratdip, Catalunya (España)

La valoració de la dificultat de la ruta a Wikiloc, sempre es tècnica.
Per la dificultat física cal tenir en compte distancia i desnivell.
Els Waypoints marquen les cruïlles i punts d'interès de la ruta.
---
Si fem servir l'aplicació per mòbil de Wikiloc, entrem a la ruta i a
" com arribar-hi en cotxe" , i ens porta al lloc de sortida de la ruta.
Track corregit amb l'aplicació de Garmin BaseCamp.
APROXIMACIÓ : La ruta comença a la mateixa població de Pratdip.
DIFICULTAT: Moderada. Camí bastant fresat i fàcil de seguir. Hi ha només alguns punts que potser hem de posar les mans però no son complicats.
RUTA : Ruta en que farem el cim Puig de la Cabrafiga, inclòs a la llista de 100 cims de la FEEC.
---
Sortim del mateix poble de Pratdip, uns metres per la carretera i després seguint els cartells de "Un tomb pel Puig de la Cabrafiga" , anem seguint prop del riu.
Mes endavant girem al'esquerra per passar un túnel per sota la carretera.
Agafem un corriol que passa pel Pas del Cabrit i ens porta a les ruïnes del Castellets de les Mugues.
Seguim i trobem una forta pujada que passa pel costat d'algunes coves i arribem al Coll dels Meners.
Desprès la pujada es suavitza una mica i ja arribem al Cim.
---
Comencem a baixar un primer tram suau, però desprès ja amb forta baixada, passant pel Pas del Gos i pels Grauets, en que potser ens hem d'ajudar posant les mans, però que no te gaire dificultat.
Fem un últim mes suau i ja arribem al punt de sortida.
Viquipèdia.
El Puig de la Cabrafiga de 614 metres, és una muntanya de la Serralada Prelitoral, contrafort meridional de la serra de Llaberia.

Al cim podem trobar-hi un vèrtex geodèsic (referència 258142001)

Aquest cim està inclòs al llistat dels 100 cims de la FEEC.

Particularitats
Aquest muntanya isolada de perfil triangular és ben visible a l'horitzó des de gairebé tota la part costanera del Baix Camp.

El puig de la Cabrafiga està situat al terme de Pratdip, comarca del Baix Camp, aproximadament a l'est d'aquest poble. Té 614 metres d'altitud. A prop del coll de Meners es troben les restes d'un assentament ibèric, després convertit en fortificació contra la pirateria, anomenat castellet de la Muga. També hi ha unes antigues mines als voltants del mateix lloc.
Parking

Pratdip

Tomb de la Cabrafiga.

Fotografija

Capelleta de Sant Isidre.

Tomb de la Cabrafiga.

2 коментар(а)

• Слика од almaydie

almaydie 25.12.2020.

Una mica exigent pero maca.

• Слика од miquelseu

miquelseu 30.12.2020.

Gràcies per la valoració almaydie. 😀😀