GERCA

Recorded април 2013

1,0
2,1

Погледана 3391 пут(a), скинута са сервера 123 пут(a)

близу Riells i Viabrea, Catalunya (España)

A la GI-552 entre Breda i Arbúcies trobem, al collet de n’orri, un indicador de Foqueres-Castell de Montsoriu. Agafem aquesta carretera i abans de tres km deixem el cotxe en una zona d’aparcament.
Comencem a caminar per una pista ben ampla amb rètols del Castell. Tota l’estona anem per terreny amb molta vegetació. Al voltants del 600 de camí trobem un encreuament amb el PR C-201, pel que baixarem i que segueix cap a Arbúcies. La pista va donant la volta al turó. Ja a l’altre costat i en un fort revolt tornem a trobar el PR que puja de Breda. Seguim per la pista.
Quan ja veiem el Castell anem a l’esquerra per un camí prou ample que ens apropa a una torre en ruïnes. Pugem al que resta en peu de la Torre de les Bruixes ( waypoint) . Tornem al camí i podem desfer fins la pista o seguir per on anàvem. Els dos recorreguts ens deixem al molt proper pla del Castell (waypoint).
El Castell ( 100 Cims ), només es pot visitar, els caps de setmana i passant per taquilla. Després de gaudir del lloc i del seu entorn, agafem un bonic corriol tot seguint els troncs de fusta amb rètols de PR.
Aquesta bonica i molt ben senyalitzada drecera, travessa el bocs baixant prou decidit en algun tram ( per això he posat la caminada per fer amb la mainada com a moderada) per finir en una vella pista que duu fins a la que hem emprat per pujar.
En aquesta cruïlla ( waypoint), deixem que el PR vagi cap a Arbúcies i nosaltres anem a l’esquerra pel mateix recorregut que hem fet a la pujada i així arribar a l’aparcament on tenim el cotxe.
Al Wikiloc he trobat una detallada explicació de la història d’aquest Castell del company “XRUNNING”. Al peu d’aquesta breu descripció de la curta però bonica ruta matinal, he copiat el seu text . Gràcies per compartir-la :

“Es considera el castell gòtic més important de Catalunya. Format per tres recintes encerclats per muralles, la part més antiga conservada del castell roquer, és la torre mestra o de l'homenatge, de la segona meitat del segle X, situada al primer recinte, on a la part nord hi ha l'accés principal amb una torre lateral i una petita capella preromànica amb un absis i restes d'haver tingut pintures murals romàniques. Se sap que estava sota la advocació de Sant Pere. El segle XIII s'hi van fer grans ampliacions, construint-se un nou recinte sobirà amb una sala anomenada "sala gòtica" edificada davant l'entrada principal i coberta amb una volta de canó apuntada, un pati d'armes amb una torre quadrada i una fossa amb un nou emmurallament amb dues torres cilíndriques angulars amb espitlleres. Es va construir una nova capella adossada a la muralla datada de finals del segle XII o principis del segle XIII, de planta rectangular de 10 metres de llargada per 3,5 d'amplada, amb dues petites finestres de doble esqueixada, amb una petita capella lateral al mur oest i coberta a dues aigües, la porta d'accés conserva part dels graons d'entrada, així com en un mur interior es poden veure restes d'esgrafiats d'una figura humana i tres creus. Fou el segle XIV, quan els Cabrera, ja molt poderosos en aquesta època, van fer les reformes per a transformar-lo en castell-palau. Al recinte sobirà es van construir dependències com el menjador i la cuina i es van fer paviments nous i dipòsits per a recollir aigua. D'aquest segle és la nova porta a la torre mestra, una nova gran sala sobre la ja existent "sala gòtica", de 100 metres quadrats i on s'aprecien les restes d'una llar de foc i dos finestrals d'estil gòtic i les noves muralles que van passar d'una gruixària de 70 cm. a 120/150 cm., tot construint passos de ronda. El pati d'armes i segon recinte de forma trapezial, es va convertir en el lloc residencial, al seu voltant es van construir habitacions adossades a les muralles i les seves parts frontals donaven al pati que va ser semi-cobert per uns porxos fent de galeria a tot el seu perímetre. Al centre es va disposar una gran aljub, de 12 metres de llarg per 4,5 d'ample i 5 de profunditat, amb una completa xarxa de canals per a cobrir les necessitats del proveïment de l'aigua i es va enllosar tot amb marbre de Gualba. Es va construir un gran menjador amb finestrals i llar de foc. La capella del segle XIII es va anul•lar i es va passar a una altra dependència, també de planta rectangular d'aproximadament 10 metres de longitud per 8 d'amplada, amb presbiteri, campanar d'espadanya, i un finestral gòtic conegut com "el mirador de la comtessa". L'accés era directe des del pati. Finalment en aquest mateix segle XIV, es va realitzar un nou espai, el recinte jussà, amb una torre quadrada al costat de la seva entrada, dedicat a la protecció i defensa.”

Bibliografia : Mapa i Guia MONTSENY Parc Natural 1:25000
Sèrie E-25. Ed. Alpina (2010/2011).
ruševina

Torre de les Bruixes

Torre de les Bruixes 19-4-13 Torre d'un Castell més antic i encara amb més grandària
vrh

Turó Castell Montsoriu

Cim Castell Montsoriu 19-4-13 100 Cims el "64" assolit ....
Pаскрсница

Bif PR C-201

Bif PR 201 19-4-13 Un tram alternatiu a la pista, el PR C-201

12 коментар(а)

GERCA 22.04.2013.

Un tram alternatiu a la pista, el PR C-201 /outdoor-trails/130419-100-cims-la-selva-tomb-curt-pel-castell-turo-de-montsoriu-pr-c-201-4324388#wp-4324391

Torre d'un Castell més antic i encara amb més grandària /outdoor-trails/130419-100-cims-la-selva-tomb-curt-pel-castell-turo-de-montsoriu-pr-c-201-4324388#wp-4324389

GERCA 22.04.2013.

100 Cims el "64" assolit .... /outdoor-trails/130419-100-cims-la-selva-tomb-curt-pel-castell-turo-de-montsoriu-pr-c-201-4324388#wp-4324390

En reconstrucció des de fa anys .... https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/130419-100-cims-la-selva-tomb-curt-pel-castell-turo-de-montsoriu-pr-c-201-4324388/photo-2132621

GERCA 22.04.2013.

Molt ben senyalitzat aquest bonic corriol https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/130419-100-cims-la-selva-tomb-curt-pel-castell-turo-de-montsoriu-pr-c-201-4324388/photo-2132626

Pista de pujada https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/130419-100-cims-la-selva-tomb-curt-pel-castell-turo-de-montsoriu-pr-c-201-4324388/photo-2132642

GERCA 22.04.2013.

Direcció Arbucies ... https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/130419-100-cims-la-selva-tomb-curt-pel-castell-turo-de-montsoriu-pr-c-201-4324388/photo-2132646

En aquest punt del pla del Castell s'agafa el PR en direcció Arbúcies. https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/130419-100-cims-la-selva-tomb-curt-pel-castell-turo-de-montsoriu-pr-c-201-4324388/photo-2132656

GERCA 22.04.2013.

la pista travessa boscos . https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/130419-100-cims-la-selva-tomb-curt-pel-castell-turo-de-montsoriu-pr-c-201-4324388/photo-2132666

• TARRACO55 05.10.2013.

Un plaer fer aquesta passejada

• Слика од RosaMC

RosaMC 11.05.2015.

Ruta molt fàcil amb l'únic objectiu de fer un "100 cim". Tot i així s'agraeix moltíssim totes aquelles persones que inverteixen el seu temps en penjar els tracks i donar una explicació tan precisa. Gràcies!

GERCA 11.05.2015.

Gràcies a tu també. Vaig emprat el teu magnífic track per fer el mirador del pla de llet. Darrerament estic canviant el format de la explicació de les rutes.