• Слика од Baba

Recorded мај 2019

2,6
5,2

близу  Plana, Central Serbia (Serbia)

19. maj, nedelja, na putu od Grze ka Paraćinu nalazi se planina Baba. Zbog atraktivnijih planina u okolini ne penje se često, nije ni visoka, i poed svih nabrojanih mana ima ona mnogo toga da pruži. Mi smo to osetili i nije nemoguće da ćemo joj se ponovo vratiti.

Krenuli smo iz sela Plana, nešto ranije smo napustili bus nego što je trebalo, taman da se malo razklimamo posle jučerašnjeg uspona na Tupižnicu. Na kraju sela kod jedne male prodavnice vide se prve markacije. Penjemo se lagano šumskim putem do prevoja, desno na par minuta je Mala Baba, lep vrh, još lepši je pogled.

Vraćamo se na prevoj, nekoliko učesnika kreće direktno na greben, većina prati i dalje markacije. Staza u širokom luku obilazi greben i pomalo zaraslom stazom kreće uspon. Uz jedno kritično mesto gde se staza gotovo ne primeti, sve ostalo je jasno i lepo obeleženo. Na grebenu smo, sada samo treba pratiti stazu i naći vrh.

I ovde je dosta kamenja, ponegde i urasle grane ometaju bezbedan prolazak, ipak vrh je sve bliže, već se nazire u gustoj šumi. Tu je i oznaka vrha i natpis 680 m, po nekim podacima vrh je na 657 m, kako bilo, popeli smo, sada samo da nađemo stazu kojom ćemo se spustiti do manastira u Lešju.

Stazu za silazak nismo uspeli pronaći, bar ne onu koju smo hteli, po treku smo mogli da se spuštamo strmom stazom sa mnogo kamenja, odučili smo da to ne radimo sa ovoliko velikom grupom, pokušaj da nastavimo grebenom do kraja je zaustavljen pri samom kraju, zarasle staze, zmije kojih ima očigledno dosta ovde i ponovo jedna jako strma deonica nas je odvratila i od ove namere. Markacije koje smo pratili do prevoja su vodile ka Mutnici, selu koje je sa druge strane planine pa nismo hteli tamo da krenemo (ispostavilo se da smo ipak trebali, jer se staza tek posle račvala na onu koja vodi ka Mutnici i onu koja vodi ka Lešju). Kod poslednje markacije smo skrenuli levo nizbrdo, uz rub šume, izbili na šumski put, dalje na stazu koja nas je dovela do asfaltnog puta Lešje-Plana.

Bila je ovo pomalo nesvakidašnja avantura na planini Baba.