Moving time  један сат 8 минуте

Recorded јун 2018

1,5
3,0

Погледана 724 пут(a), скинута са сервера 26 пут(a)

близу El Bruc, Catalunya (España)

BALMA DE CAN SOLÀ, El Bruc (l'Anoia), a prop de la muntanya de Montserrat -la seva ubicació queda fora del mapa d'Alpina de Montserrat-.

Dins la finca de can Solà de la Roca es troba la balma homònima, amb unes dimensions impressionants. Una de les balmes més grans de Catalunya!!!

El camí d'aproximació no està marcat; millor seguir el track, per no equivocar-se de trencall. Hi ha diversos corriols interessants per seguir en aquesta zona, algun altre dia caldrà indagar.

La balma és preciosa, amb una font natural i les restes d'una edificació. Llàstima de les pintades 😯

Recorregut:
Aparcar Urb. Montserrat Parc, El Bruc
Trencall
Dreta fita
Seguim corriol fins petita cova i reculem.
Balma de can Solà

També podem anar a la part superior de la balma. La cornisa té diverses instal.lacions per rapelar (parabolts).

Opcional:
Hem allargat la caminada fins passat el pas per sota la A2, al davant del TUNEL DEL BRUC, continuant el mateix senderó que surt de la balma. Al final ens hem ficat per corriol no marcat, molt brut, no seguir.

"La seva extensió està calculada en 3.150 m2 i longitudinalment hi circula un torrent d’aigua que ha erosionat els estrats de forma circular formant la balma. Al centre hi ha una antiga font i en èpoques de moltes pluges hi brolla abundantment. Al costat d’aquesta font hi ha un forat artificial a la paret on s’observen orificis fets per una prospecció minera. Les dimensions d’aquesta balma són 120 m de llarg per una fondària màxima de 35 m i una alçada que arriba als 15 m sent una de les més grans de Catalunya. Les restes de les antigues edificacions, que ultimament feien tasques de protegir els ramats de bestiar, són encara importants però tot el conjunt està una mica degradat perquè hi ha algunes pintades a les parets i s’han obert diverses vies d’escalada que pot aportar certa afluència d’escaladors segons el dia. Amb tot, la seva visita és del tot recomanable i normalment el lloc és totalment isolat i s’hi respira la calma més absoluta."

Sortir de la població del Bruc en direcció al coll del Bruc per l’antiga carretera N-II fins a prop del km 572 on un rètol indica el carrer Martorell de la Urbanització Montserrat Parc Zona B. Aparcar el vehicle i travessar la nacional i seguint uns senyals grocs de pintura, hi arribeu en uns 15 minuts d’agradable camí. Els últims metres són de baixada i per camí rocós on cal vigilar si la roca és mullada."

Aparcar Urb. Montserrat Parc, El Bruc

Part superior balma

Parabolts

• Xiaoxi888 03.09.2018.

I have followed this trail  проверено  View more

La balma de Can Sola que da nombre a la excursión, está muy cerca del inicio del recorrido (300 m) y el tramo más largo corre paralelo a la autopista oyendo continuamente los coches. No me ha gustado demasiado