4,7
9,5

близу Gornja Toplica (Serbia)

9.7.2017.
Banja Vrujci, uspon na vrh Berkovačka glava 632 m/nv

Grupa od 20 planinara krenula je sa parkinga kod bazena u Banji Vrujci na kružnu turu obrnocima Suvobora sa željom da pređe stazu koju sam isplanirao koristeći dva dobijena treka sa ovog područja.

Prolazimo ulicama banje, tek je nešto više od 9 sati a već je gužva i već je vruće. Šta li nas tek čeka? Lagano napuštamo gužvu i poslednje kuće i skrećemo desno na uzani makadamski put koji nas odmah vuče strmo uzbrdo. Tek kada taj put skrene udesno mi po treku nastavljamo pravo ulazeći u delimično uraslu stazu. Kombinujemo prolazak stazom i rubovima njiva ili livada sa visokom travom. Na osunčanim predelima je već velika vrućina pa jedva čekamo hladovinu koju koristimo za kratke predahe.

Uz par sitnijih mašenja staze uspevamo da idemo ka cilju uz česte kratke pauze pod krošnjama drveća. Izbivši na visinu od skoro 600 metara nailazimo na par kuća, većinom napuštene i prazne. Maštanja o mogućoj česmi sa hladnom vodom ostaju samo maštanja sve do kuće u kojoj ugledasmo čoveka i česmu u dvorištu.

Naravno da nas je srdačno primio u svoje dvorište.Osim hladne vode za kojom smo žudeli ponudio nas je i mladim sirom i domaćim sokom od maline. Da smo poželeli ovako nešto teško da bi nam se želja ostvarila, ali kada se najmanje nadaš čuda se dese. Da li je potrebno da napišem da smo jedva, ali baš jedva odlučili da je dosta sedenja i da treba ići dalje.

Srećom do vrha nije bilo mnogo i gotovo celim putem se ide dobrim makadamskim putem. Vrh nije obeležen ali se jasno uočava plato na visini od oko 630 metara. Predah i zajednička fotografija pre nastavka pešačenja. Nastavak nije bilo toliko dinamičan, celo vreme se prati tvrrd put, prolazi se kroz zaseok Berkovac, većim delom hodamo po osunčanim delovima a retke prilike u hladovini koristimo za kratke zastoje da se prikupimo.

Nakon 19 km ponovo smo na parkingu kod minibusa, ostatak vremena do polaska kući provodimo u upoznavanju banje i njenih lekovitih blatnih tretmana i osveženja u bazenima i kanalima.

Banja Vrujci, parking kod bazena

Jako zaraslo

Kroz livadu do puta

sklonište (shelter)

Kuca za spas (ljubazni domacni nas ugostili)

Makadam

Provisioning

Prodavnica

Rubom kukuruzista

Skretanje sa glavnog puta udesno

Slabije uocljiva staza preko livade