exploreri

Recorded фебруар 2018

4,2
8,4

близу  Trešnjeva Glava, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Krenuli od skretanja prema Bistrovcu (odmah nakon skretanja prema Tresnjevoj Glavi). Kretali se dobro označenom planinskom stazom koja se lagano uspinjala do Rogatke. Od Rogatke se spuštali prema planinarskom Domu Tvrtkovac, gdje smo odmorili i onda produžili do stare Dzamije na Pepelarima i prirodnog cuda, najstarijeg drveta Tise u Evropi:

poslije se vratili putem od Pepelara prema Bistrovcu, slabo koristenim i neprohodnim za luksuzna vozila. Predjeli prekrasni i vecim dijelom , osim oko sela, nismo nikog sreli

zanimljovisti o lokaciji:
U selu Pepelari se nalazi drvo muška i ženska Tisa ili Taxuz bocata čiji je obim 483 cm i smatra se jednom od najstarijih na svijetu. Muška tisa raste u zaseoku Berbići, na nadmorskoj visini 660 metara. Obim te tise je mjeren pola metra iznad površine zemlje i iznosi 390 cm, a njena visina je oko 17 metara.

Osim tise na Pepelarima su pronađene tri kamene kugle idealnog oblika što je nesumnjivo znak da to područje treba arheološki obraditi i istražiti. Prijeratna i poslijeratna ispitivanja stručnjaka su dokazala da se na mjestu gdje se nalazi selo i planinarski dom sudaraju povoljne struje vazduha koje jako dobro utiču na zdravlje (popravlja se krvna slika, reguliše krvni pritisak, aritmija srca, umanjuje se nervoza i stres).

U podnožju planine Tvrtkovac, koji se nalazi na nadmorskoj visini 1304 m, nalazi se selo Pepelari, pored kojeg protiče Pepelarska rijeka. Pepelari su izletište udaljeno 48km od Zenice, na nadmorskoj visini od 770 m. Smatra se da je Tvrtkovac u srednjovjekovnoj Bosni bio važno strateško uporište za vrijeme vladavine Bosanskog kralja Tvrtka I Kotromanića, čije je sjedište bilo u Bobovcu kod Kaknja, te se vjeruje da je po njemu ovaj planinski vrh dobio ime. Selo Pepelari okruženo je planinama Rogatka, Vranica i Hotanj i ima oko 450 stanovnika. Mještani su poznati uzgajivači pčelinjeg meda, sa ispašom na prelijepim pašnjacima i crnogoričnoj šumi.
Ovi predjeli spadaju među najljepše u BiH.

• Слика од polazak
skretanje za Bistrovac na putu prema Sebujama
  • Слика од polazak2
  • Слика од rijeka markovac
  • Слика од stazom kroz šumu
  • Слика од skretanje prema Rogatki
  • Слика од Kroz šumu
ovaj dio je nesto slabije oznacen i staze se racvaju
  • Слика од staza prema Rogatki
  • Слика од pred najvišu tačku
  • Слика од lovačka čeka
  • Слика од plato Rogatke
  • Слика од skretanje za Bistrovac
  • Слика од izletiste i raskrsnica Rogatka
doavde se racvajuz putevi za Sebuje, Pepelare, Bistvorac, Tvrtkovac, Tresnjevu Glavu...
  • Слика од pred Pepelare
  • Слика од Pepelari - planinarski dom Tvrtkovac
  • Слика од stara dzamija u Pepelarima
ovdje staza nije obiljezena na navigaciji, ali po lokaciji je jasno gdje je staza isla