Преузми

11. јун 2021.

јун 2021
Подијели

Погледана 23 пут(a), скинута са сервера 0 пут(a)

близу Le Chinaillon, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

Ruta inspirada en aquestes dues ressenyes, passant pel Lac de Lessy per fer-la circular començant al aparcament de La Culaz.
Altituderando: Roc des Tours par la Croupe Sud
Camptocamp: Roc de Charmieux : Couloir Nord-Ouest

Roc des Tours: la idea inicial, com explica la ressenya ellaçada a dalt, era fer-lo per la croupe sud. No obstant, descarto aquest primer tros perquè el terreny està molt humid i faig més volta seguint els camins senyalitzats fins dalt de la croupe sud, i després marques blaves pel lapiaz fins al Roc des Tours.

Aiguille Verte: baixem la ruta normal del Roc des Tours pel lapiaz (marques vermelles) i remuntem fins l'Aiguille Verte. Arribem a un avantcim. Desgrimpem una bretxa fàcil però amb certa exposició i pugem al cim principal. Des d'aquí, amb herba seca, semblaria factible poder resseguir la cresta nord directament fins al Col de la Forclaz, però no tinc el dia massa aventurer així que torno cap a l'avantcim i desfaig un tram de pujada per anar a buscar el corriol que flanqueja la muntanya i va a buscar el camí de la carena fins al coll sota Le Buclon i baixada cap al Lac de Lessy.

Roc de Charmieux: fins al coll de Le Planay cap problema, senders i pistes. Allà ens desviem i seguim fites (a vegades les perdo) per navegar l'esquerdat lapiaz. Arribem a un coll just sota el Roc de Charmieux. Com diu la ressenya enllaçada, cal anar a buscar la vira de més amunt, just al peu de les parets. NO agafeu la que sembla sortir cap a la dreta des del coll directament. La vira té una traça prou còmoda, i els arbres tapen la sensació d'exposició (però compte!). Cap al final, a mà esquerra surt un corredor. Fàcil, però el terra és una mica inestable i els rocs es trenquen fàcilment. Com la gossa va de costat a costat i va fent caure rocs, als pocs metres de corredor decideixo sortir del corredor pujant cap a l'esquerra cap a uns arbres i grimpar l'aresta lateral del corredor, una mica més exposada però amb roca millor. La sortida del corredor (o el final de la cresta) ens deixa gairebé al cim. Baixada per la ruta normal, amb visita A/R al cim sud.