Преузми

28. јул 2021.

јул 2021
Подијели

Погледана 53 пут(a), скинута са сервера 0 пут(a)

близу Borredà, Catalunya (España)

Excursió feta el dia 27/07/2021
Deixo el cotxe al bon aparcament que hi ha a Borredà i començo a caminar sortint per unes petites escales, el camí està marcat com a Gr. Al wp2 deixo la formigonada pista i s'agafa un petit sender a la nostre dreta, al wp3 hi ha La Font de la Coma, és de cisterna, però a l’obrir l'aixeta ha sortit un bon raig d'aigua, al wp4 s'ha de travessar un camp i al wp5 tornem a recuperar camí. Al wp7 arribem al Coll de Cirera on enllacem amb la bona pista que va a Sant Sadurní de Rotgers; abans d'arribar-hi al wp8 ens trobem amb l'ermità de Santa Mercè de Cirera, molt humil però ben conservada. Sant Sadurní de Rotgers, ermita romànica restaurada i ben cuidada. Continuem camí per un corriol que surt de darrera de l'ermita, els pocs metres el camí es perd, s'ha de tirar bosc avall, és una mica dret però es baixa bé. Al wp11 enllacem amb una perduda pista que seguim a l'esquerra, un tros amunt la pista passa a ser corriol per enllaçar amb la pista per on hem anat a Sant Sadurní. Seguim pista a la dreta, que no triga a ser corriol, per pujar al Pla de les Bassotes, on tenim una bonica pineda. Ara toca baixar fins arribar al wp14 on enllacem amb Gr i tirem a la dreta per ara a Santa Magdalena de Gardilans, com la de Sant Sadurní restaurada i ben conservada. Sortint de l'ermita agafem bona pista direcció Sud, passem per la casa de turisme rural de L'Era de Gardilans, amb una piscina enorme. Els pocs metres de la casa agafem una perduda pista a l'esquerra que va a parar al torrent, seguim torrent amunt, per camí de vaques, i al wp19 el travessem, seguim torrent amunt que de seguida s'enfila a la dreta per anar a parar a la Casa del Pradell, per accedir a la casa està una mica complicat, està rodejada per un vailet per evitar que hi entri el bestiar al mateix temps que hi ha molta vegetació. La casa està habitada la propietària, que hem va veure arribar, va guiar-me per on havia d'anar. Molt agradable la xerrada que vam tenir a l'era de la casa, on hi ha un majestuós Freixa. Sortim de la casa i ja enllacem amb el Gr que ens portarà a Borredà.
Bona excursió per aquest dies tant calorosos on, pràcticament, tot el recorregut és ombrívol.