Вријеме  2 сата 22 минуте

Recorded септембар 2015

1,2
2,4

Погледана 2576 пут(a), скинута са сервера 95 пут(a)

близу Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Curt recorregut, però no curta excursió per Montserrat. El punt de partida és l'aparcament que trobem just 200 metres després de girar direcció Can Massana en la cruïlla d'entrada a l'aparcament del Monestir de Montserrat. Recordeu però que cal ser-hi relativament d'hora si voleu trobar-hi lloc, preferentment abans de les 9 del matí, sobretot en caps de setmana.

Just davant d'aquest aparcament trobem una entrada a la muntanya en forma d'escales i un cartell del camí dels Degotalls, que de seguir-lo a l'esquerra ens portaria per camí ben fresat fins el Monestir de Montserrat. Nosaltres el seguim en direcció contraria i tot seguit trobem un cartell indicador de l'entrada de la Canal del Pou del Gat que seguirem.

La Canal del Pou del Gat no és fàcil però tampoc necessita de nivell tècnic per fer-la, solament ens hem d'ajudar de les mans en alguns passos i trobem un tram amb pasamà per ajudar-nos a superar un pas una mica estret, per la resta es fa amb cura en no massa estona, ja que no arriba a tenir ni 750 metres de longitud, però és ben dret en general.

La sortida de la Canal del Pou del Gat és el camí de l'Arrel, coincident amb el GR-172, però el seguirem només uns pocs metres, ja que de seguida som a la cruïlla d'entrada en la Canal Plana, que no guarda gaire relació amb el seu nom. Tècnicament és molt més fàcil que la Canal del Pou del Gat, ja que no té trams complicats, això si és força dreta, i la seva sortida ja serà a més de 1000 metres d'altitud. Aquesta sortida és al Coll de la Canal Plana, just aquí podem contemplar fantàstiques vistes del massís, els Gorros, el Montgrós, els Ecos, la Miranda dels Moros, gairebé Sant Jeroni, i davant nostre de seguida la Prenyada i també l'Elefant i la Mòmia.

Nosaltres seguirem un tros fins una cruïlla marcada amb pedres, serem just sota l'Elefant, aquí la pujada és força dreta, per roca que enganxa perfectament, però vigileu en dies mullats, doncs potser és millor deixar-ho per un altra ocasió. El camí no està massa marcat però hem d'anar pujant per anar a buscar una escletxa entre dues roques per on haurem de passar tot grimpant una miqueta, i en superar-la ja serem al capdamunt de l'Elefant. Allà podem gaudir de l'alçada i majestuositat d'aquest gegant de roca de forma curiosa.

La baixada de l'Elefant es fa per el mateix camí de la pujada, tot i que passada l'escletxa podem anar a buscar una canaleta que baixa a la dreta i que ens farà molt més fàcil el descens del primer tram. Un cop altra vegada al camí seguirem endavant i un pèl després trobarem l'ermita de Sant Salvador, enclavada en una balma de la Roca just a tocar de la Mòmia.

Seguim endavant i trobarem al mig del camí una portalada sense porta, és "l'entrada" al recinte de l'ermita de Sant Benet, en màgnific estat de conservació. Just davant de Sant Benet, trobadem unes escales que ens fan perdre altitud ràpidament i ens porten fins al GR-172, que seguirem a l'esquerra tot planejant, passarem per el Pla de la Trinitat i més endavant arribarem a la cruïlla de la Canal del Pou del Gat, que agafarem, aquesta vegada de baixada.

De la mateixa forma que pujant, haurem d'anar amb força comptes en algun dels passos relativament tècnics de la Canal del Pou del Gat, però si ho fem amb una mica de calma, tampoc suposa massa problema. En sortir de la Canal, ja serem pràcticament a l'inici d'aquesta entretinguda i variada ruta.
parking

Pla de la Trinitat

• Слика од vydy

vydy 27.02.2019.

I have followed this trail  проверено  View more

Ruta entretinguda. Ens ha agradat.