El_pepus

Recorded јул 2020

3,0
6,1

Погледана 258 пут(a), скинута са сервера 8 пут(a)

близу Castellar del Riu, Catalunya (España)

Aparquem passat l’emblemàtic Pi de les tres branques. Abans d’arribar al rètol direcció a Castellar del Riu, a mà dreta, hi ha un petit espai on hi caben quatre o cinc cotxes. Com a referència, busqueu a l’esquerra una barraqueta de fusta i uns accessoris de maquinària agrícola, fàcilment trobareu el punt on comencem aquesta excursió.
Iniciem la caminada per una pista asfaltada amb lleugera baixada fins a trobar un trencall a mà dreta. Seguim aquesta pista de molt poc ús fins que arribem a les restes de l’enrunada Ermita de Sant Vicenç.
Enllacem amb una altre camí que sembla més aviat un tallafocs. Al final del mateix s’inicia un corriol molt tupit per la falta de pas. Animo als excursionistes de cada cap de setmana, o bé algun centre excursionista que llegeixi aquesta ressenya i que facin aquest bonic recorregut. Amb el seu pas col•laboraran a que no es perdi aquest sender que, amb una pujada de bon fer, ens porta fins al Grau de l’Olivell. A partir d’aquí, el corriol comença a planejar per acabar en una lleugera baixada fins arribar a una ampla pista forestal.
Sense cap mena de complicació seguim la pista forestal de pujada fins arribar a la Collada de Comabona. En aquesta cruïlla avancem pel camí de la dreta fins trobar un indicador vertical. Per un corriolet baixem fins al Mas els Porxos, que actualment és utilitzat per a guardar bestiar. Una mica més avall, al final d’un espadat, l’Ermita de Sant Llorenç del Porxos. En moltes ocasions, anant per la carretera que puja fins a Rassos de Peguera, veia aquesta Ermita i pensava en visitar-la. Finalment tot arriba!
Seguim per un corriol senyalitzat de baixada que ens porta fins al Mas Cal Galliner, on enllacem per una transitable pista forestal fins al cotxe.
És important portar el GPS. Durant el primer tram de camí fins arribar a la Collada de Comabona, no hi ha senyalització a seguir i cal estar atents en els trencalls. Passats els Porxos, les marques de pintura us guiaran.