Преузми

22. август 2021.

август 2021
Подијели

Погледана 61 пут(a), скинута са сервера 4 пут(a)

близу Bernia, Valencia (España)

Aprofitant les vacances d'estiu a la costa Llevantina, vaig poder trobar-me amb el company Jesús, habitual de la zona per que m'ensenyés una de les seves excursions preferides de la zona.

Després de fer 13km de revolts per la carretera que porta de Benissa fins les Cases de Bèrnia, deixem el cotxe i iniciem la caminada tot prenent la pista que surt planejant a l'esquerra.

Davant nostre tenim la imponent cara nord de la Serra de Bèrnia, a la qual ens anem apropant mentre guanyem altitud de forma constant tot encarant-nos cap a llevant.

En poca estona arribem a la Font de Bèrnia, de la qual en raja aigua en ple Agost de força sequera.
La deixem enrere i seguim enfilant-nos per passos més rocallosos a mesura que ens anem apropant al curiós Forat de Bèrnia.

El Forat de Bèrnia ens permet creuar la muntanya de nord a sud per un forat on s'escola habitualment la ventada, però que en dies calorosos s'agraeïx de valent. A la banda sud, el forat s'amplia en una típica estampa, amb les plantacions de nesprers de Polop de la Marina a la vall i al darrera el Puig Campana, la Serra Gelada, Benidorm i el mar.

Un cop a l'altra banda, toca torçar a la dreta i seguir 3 quilòmetres planejant de forma majoritària, tot i que per terreny sempre incòmode, ja que creuem diverses tarteres i zones de força rocallam. La vista de la serra, que ara tenim a la nostra dreta és senzillament espectacular.

Arribem a les ruïnes del Fort de Bèrnia i encarem a la dreta cap a la Serra, la pujada és forta, primer per un estret corriol i després per la tartera, sempre prenent com a referència un solitari pi, anem pujant fins que quedem just sobre aquest arbre. Ja som molt a prop d'arribar a la carena, amb la qual enllacem una mica més a l'esquerra.

El tram de carena fins assolir el cim de Bèrnia és fantàstic, però a la vegada es fa una mica ferragós de fer, fins i tot haurem de passar un tram amb l'ajut d'una cadena; a més va picant amunt gairebé tota l'estona.

Quan finalment arribem al cim, on hi trobem un vèrtex geodèsic, podem gaudir de magnífiques panoràmiques de tota la serra, que seguiria per una línia imaginària fins el Penyal d'Ifac. I evidentment, també de les valls i serralades que ens rodegen.

Desfem amb calma el tram carener i baixem altre cop fins el Fort de Bèrnia, aquest cop podeu intentar baixar per mig de la tartera, ja que potser és més fàcil no relliscar talonant entre les pedres que per fora.

Un cop al Fort de Bèrnia, el travessem i en sortim per l'altra banda, en un paratge espectacular, on ens pot semblar que estem al Pirineu i no en muntanyes alacantines.

Ara el corriol, ben marcat, canvia de direcció i es dirigeix, ja rodejant la Serra, cap al nord. Més endavant arribem a un coll, on el camí torna a canviar de direcció i torcem ja cap a Llevant per baixar tot fent alguna llaçada fins el punt inicial d'aquesta magnífica ruta.