Вријеме  6 сата 29 минуте

Recorded јун 2018

2,5
5,1

Погледана 121 пут(a), скинута са сервера 12 пут(a)

близу Oveix, Catalunya (España)

Sortim d'Oveix pel sender de baixada cap el pont dels Obacs. Està embardissat pel poc ús però no està perdut. Pont simpàtic que travessem i remuntem pel sender, de nou poc fressat però visible amb trams d'empedrat autèntics.
Deixem el sender de la borda de Pau per anar primer a la borda dels Vells que encara està dreta però amb un gran esvoranc al sostre té els dies comptats.
Seguim, ara sí, cap a la borda de Pau, potser millor agafar el sender una mica per sota del que hem seguit nosaltres que està més obert i un cop travessat el Llau de la Tosca millor seguir el sender de l'esquerra en lloc de la pujada directa tot i que és més curta però més dreta.
La borda de Pau està ensolsida tot i que hi arriba una pista oberta el 2014 per facilitar l'accés motoritzat dels ramaders d'Oveix que abans havien de fer a peu el camí del pont dels Obacs per on hem vingut nosaltres.
Seguim, doncs, aquesta pista que fa una bona marrada remuntant fins el bosc de repoblació i voltant després la capçalera de la vall pel barranc Roi i capçalera del Llau dels Obacs.
Es pot escurçar la ruta evitant la borda de Vells en el punt de pas indicat i també es pot retallar la pujada de la pista prenent un sender evident a la porta de la borda de Pau que ens durà fins un revolt de la pista passat el bosc.
Avui hem plegat carreroles i hem vist cabirols, conill de bosc i orquídies curraià blanc (cephalanthera longifolia)