RODAMÓN

Recorded новембар 2020

3,1
6,2

Погледана 1 пут(a), скинута са сервера 0 пут(a)

близу Cocentaina, Valencia (España)

En aquesta ruta seguim el PR-CV-27 que uneix Cocentaina amb Agres encara que nosaltres el deixem al Mas de Llopis. Des d'aquest Mas tenim l'oportunitat de pujar al Cim del Montcabrer si volem completar la ruta, ja que allí mateix naix un sender que puja fins aquest popular Cim.

Nosaltres aquesta vegada en lloc d'iniciar la pujada fem al contrari i comencem a baixar per un sender que en principi va en paral·lel al Camí de Llopis, que naix allí mateix, i al que acabem arribant més avall.

Continuem per una successió de camins i senders que ens porten per la Font de la Boronà, el Mas de la Querola i l'antiga estació de tren de Cocentaina per a tornar al punt d'origen.

El primer tram, fins al Mas de Llopis, és de pujada i és a més a més el més frondós i atractiu, ja que trobem molta diversitat i abundància de vegetació i unes quantes fonts, encara que algunes sense aigua quan passem. A més a més quasi tota l'estona tenim unes fantàstiques vistes sobre la vall i la Serra del Benicadell.

Durant la baixada, que s'inicia al susdit mas, també passem per trams molt atractius, com les parets que formen el Balcó de Llopis o l'entrada de la Cova de les Meravelles, que està enreixada i a la que no hàgeu d'intentar baixar si no teniu la suficient experiència i equipació.

Nosaltres decidirem començar la caminada deixant el vehicle enfront del cementeri i no a l'Ermita de S. Cristòfol com sol ser habitual.

El motiu és que com que era un dia festiu a l'ermita s'amunteguen molts vehicles i de vegades s'ha de deixar a la carretera d'accés. L'altre motiu és que d'aquesta manera el km de pujada per asfalt que hi ha fins a l'ermita el caminem al principi de la ruta i no al final el que en el nostre parer és millor.

Com es veu una ruta fàcil i entretinguda per una zona de la Mariola plena de fonts i d'un paisatge preciós, amb el Castell de Cocentaina que a la tornada se'ns mostra imponent sobre la seua atalaia.

Cementeri

Decidim deixar el nostre vehicle enfront del cementeri i així caminar el tram de pujada per asfalt fins a l'ermita al principi de la ruta. Així quan acabem ens estalviem aquest tram menys atractiu.
Verski lokalitet

Ermita de S. Cristòfol

Aquesta ermita és un lloc molt popular, sobretot els caps de setmana així que de vegades és complicat trobar lloc on aparcar. Als voltants hi ha una zona amb taules on fer pícnic.

Inici sender

Racó Mala Cabra

Aquest racó destaca per la frondositat i frescor que li donen els alts paretons que l'envolten.

Font Penya Banyada

Panorama

Mirador

Pinar de Llusian

Font Huit Piletes

Panorama

Mirador

Aquesta taula està situada en un punt amb unes àmplies vistes, encara que a poc a poc la vegetació les va tapant segons va creixent.

Font de l'Esquerola

Font de Sanxo

Font del Mas de Llopis

Aquesta font està completament seca quan passem.

Mas de Llopis

Des d'aquí podem pujar fàcilment al cim del Montcabrer.

Camí de llopis

El sender, més curt, ens trau al camí de Llopis que baixa des del Mas fent alguns revolts.
Pećina

Cova de les Meravelles

Com és evident entrar a la Cova de les Meravelles, com a qualsevol cova, és perillós i requereix saber el que es fa i anar equipat convenientment. Aquí tan sols es fa referència a l'entrada com a curiositat.

Sender

Deixem el Camí de Llopis per un sender que en surt per l'esquerra.

Font de la Boronà

Desviament

Seguim cap a la dreta pel camí de la Boronà.

Sender

Deixem el camí i seguim baixant pel sender.

Mas de la Querola

Pas a nivell

Železnička stanica

Antiga Estació de Cocentaina

Aquesta estació està abandonada i fa molt de temps que no para cap tren. La nova es troba darrere del Castell de Cocentaina, que es veu al davant i s'ha d'anar pel poble.

Subestació elèctrica

Passem a tocar de la tanca de la subestació elèctrica i eixim al davant del cementeri on hem començat la ruta.