Вријеме  4 сата

Recorded април 2019

1,8
3,6

Погледана 41 пут(a), скинута са сервера 3 пут(a)

близу  Viladrau, Catalunya (España)

Els gorgs negres sempre han estat motiu de llegendes i contalles en l'imaginari popular. El Montseny en té cinc o sis d'importants, encara que almenys un d'ells, el d'Hostalets de Balenyà a la riera de Sant Jaume, ha desaparegut engolit per una pedrera. Vam considerar interessant dedicar una sèrie de matinals per conèixer-los, ja que tots ells tenen el seu misteri i la seva bellesa, si més no pel lloc on es troben. Sens dubte el Gorg Negre del torrent de Rentadors és el més impressionant i colpidor de tots; bé mereixeria ser més conegut, força més que el famós de Gualba, però, fora dels que es dediquen al barranquisme, molt poca gent sap on es troba.
Per altra banda el torrent de Rentadors és d'una espectacularitat única la Montseny. Si us decidiu a fer aquest itinerari estic convençut que no en sortireu decebuts

Proposem la sortida des del Coll Cendrós. Per accedir-hi, el més fàcil és des de Tona i Seva. Anem per la BV-5303, i després agafem la GE-520 en direcció a Viladrau. Passat el Km 5, després d'uns dos-cents metres, agafem una pista a la dreta que té un rètol que posa "Club de Polo San Antonio". La seguim uns 200 metres i arribem a un coll on hi ha espai suficient per aparcar cotxes.
Si venim del costat de Viladrau, passada la Barita agafem la carretera en direcció a seva i uns 600 metres després del trencall trobem la desviació.
També es pot aparcar a la Barita i anar a travessar la riera Major i després girar a la dreta.

Gorg Negre de Rentadors. 0:58 h; 840 a. És un gorg força gran, amb una estreta i llarga cascada i amb un altre gorg important a sota. El conjunt és feréstec i corprenedor.
Nosaltres, vist del gorg, hem de tornar enrere i seguir el camí de pujada La pujada és forta, però amb magnífiques vistes sobre el torrent de Rentadors i sobre tota la vall de can Gat, fins a Viladrau.

Informació extreta de http://www.xtec.cat/~probert/it/montseny/matinals/rentdrs/cat.htm