2,1
4,2

Погледана 8397 пут(a), скинута са сервера 662 пут(a)

близу Pla de l'Ermita, Catalunya (España)

[CA] Del pla de l'Ermita (Taüll) als estanys del Pessó

Bell itinerari que transcorre per l'extrem O del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici que puja als bonics estanys del Pessó, punt estratègic per a ascensions als pics de Carants, pic Roi, pic Gran del Pessó i lo Pessó Petit. La pujada per la ribera de Sant Martí, pel costat d'una antiga pedrera, és molt suau fins al barranc del Pessó, per on s'accedeix als estanys deixant el GR 11-20 i la vall que du al port de Rus. Es pot gaudir dels paratges boscosos de ribera durant el primer tram, de bosc pirinenc més endavant i, finalment, del prat erm característic de les cotes altes amb els estanys del Pessó com a balcó privilegiat.
Ruta senyalitzada parcialment.

Es deixa el cotxe al pla de l'Ermita, en un revolt molt marcat cap a la dreta, a uns 3 km de Taüll per la carretera que va d'aquesta població a les pistes d'esquí. Per arribar a Taüll, cal prendre, des de la carretera N-230 entre el Pont de Suert i Vilaller, la L-500 en direcció NE i trencar a la dreta (SE), transcorreguts 15,5 km, per la L-501 cap a Boí i Taüll.

0,00 km (1690 m), 0 h 00 min. Pla de l'Ermita. Se surt per la pista que puja suaument a l'esquerra del riu de Sant Martí en direcció SE.

0,50 km (1727 m), 0 h 09 min. Pedrera. Es travessa una antiga pedrera encara per la pista forestal.

0,67 km (1744 m), 0 h 13 min. Final de la pedrera. S'agafa un camí que, després d'una ziga-zaga, planeja suaument guanyant altitud a poc a poc tot seguint el riu en sentit ascendent.

1,01 km (1800 m), 0 h 22 min. Es travessa un torrent.

2,22 km (1981 m), 0 h 52 min. Atenció! Després de pujar fent algunes ziga-zagues i creuar un torrent, s'arriba a una clariana. En aquest punt es deixa el camí principal, marcat com a GR 11-20, i es travessa la clariana anant a buscar l'angle superior dret d'aquesta. El camí comença a pujar amb més pendent fent contínues ziga-zagues. El trajecte està marcat per fites.

2,49 km (2061 m), 1 h 05 min. Barranc de Mosqueroles: cal travessar-lo i seguir pujant. A partir d'aquí es continua remuntant pel sender sense creuar més torrents, amb el barranc del Pessó sempre a la dreta, fins a arribar a l'estany del Pessó de Baix.

3,57 km (2434 m), 2 h 05 min. Estany del Pessó de Baix. Es voreja per l'esquerra i es prossegueix remuntant fins a l'estany Gran del Pessó.

4,18 km (2495 m), 2 h 15 min. Estany Gran del Pessó. A partir d'aquí hi ha múltiples opcions per allargar l'excursió tot fent els cims que voregen l'estany. En direcció NO s'arriba a la collada del Montanyó, des d'on s'accedeix cap al NE al pic Roi (2736 m) i cap al SO al tuc dels Carants (2799 m). En direcció SE des de l'estany, s'arriba al colladó del Pessó, des d'on s'accedeix, cap al N/NE, al pic Gran del Pessó (2893 m) i, cap a l'O, a lo Pessó Petit (2792 m). Per tornar es desfà el camí.

8,40 km (1690 m), 3 h 55 min. Pla de l'Ermita, punt d'inici i final del recorregut.

Més informació

[ES] Del llano de L'Ermita (Taüll) a los lagos del Pessó

Bello itinerario que transcurre por el extremo O del Parque Nacional de Aigüestortes i Estany de Sant Maurici que sube a los hermosos lagos del Pessó, punto estratégico para ascensiones a los picos de Carants, Roi, Gran del Pessó y Lo Pessó Petit. El ascenso por la ribera de Sant Martí, junto a una antigua cantera, es muy suave hasta llegar al barranco del Pessó, por donde se accede a los lagos dejando el GR 11-20 y el valle que conduce al puerto de Rus. Puede disfrutarse de los parajes boscosos de ribera durante el primer tramo, de bosque pirenaico más adelante y, por último, del prado yermo característico de las cotas altas con los lagos del Pessó como balcón privilegiado.
Ruta señalizada parcialmente.

Se deja el coche en el llano de L'Ermita, en una curva muy marcada hacia la derecha, a unos 3 km de Taüll por la carretera que va de esta población a las pistas de esquí. Para llegar a Taüll hay que tomar, desde la carretera N-230 entre el Pont de Suert y Vilaller, la L-500 en dirección NE y desviarse a la derecha (SE), transcurridos 15,5 km, por la L-501 hacia Boí y Taüll.

0,00 km (1.690 m), 0 h 00 min. Llano de L'Ermita. Se sale por la pista que sube suavemente a la izquierda del río de Sant Martí en dirección SE.

0,50 km (1.727 m), 0 h 09 min. Cantera. Se cruza una antigua cantera aún por la pista forestal.

0,67 km (1.744 m), 0 h 13 min. Final de la cantera. Se toma un camino que, tras un zigzag, avanza suavemente ganando altitud poco a poco siguiendo el río en sentido ascendente.

1,01 km (1.800 m), 0 h 22 min. Se cruza un torrente.

2,22 km (1.981 m), 0 h 52 min. ¡Atención! Después de subir realizando algunos zigzags y cruzar un torrente, se llega a un claro. En este punto se deja el camino principal, marcado como GR 11-20, y se cruza el claro yendo a buscar su ángulo superior derecho. El camino empieza a subir con más pendiente haciendo continuos zigzags. El trayecto está marcado por hitos.

2,49 km (2.061 m), 1 h 05 min. Se cruza el barranco de Mosqueroles y se sigue ascendiendo. A partir de ahora se sigue remontando por el sendero sin cruzar más torrentes, con el barranco del Pessó siempre a la derecha, hasta llegar al lago del Pessó de Baix.

3,57 km (2.434 m), 2 h 05 min. Lago del Pessó de Baix. Se bordea por la izquierda y se prosigue subiendo hasta el lago Gran del Pessó.

4,18 km (2.495 m), 2 h 15 min. Lago Gran del Pessó. A partir de aquí hay múltiples opciones para alargar la excursión subiendo a las cumbres que bordean el lago. En dirección NO se llega al collado del Montanyó, desde donde se accede hacia el NE al pico Roi (2.736 m) y hacia el SO al de Carants (2.799 m). En dirección SE desde el lago, se llega al collado del Pessó, desde donde se accede, hacia el N/NE, al pico Gran del Pessó (2.893 m), y hacia el O, a Lo Pessó Petit (2.792 m). Para regresar se desanda el camino.

8,40 km (1.690 m), 3 h 55 min. Llano de L'Ermita, punto de inicio y final del recorrido.

Más información

[EN] From Pla de l'Ermita (Taüll) to Estanys del Pessó

Lovely itinerary that runs through the W side of Aigüestortes i Estany de Sant Maurici National Park and climbs up to the lovely Pessó lakes, a strategic point for ascents to the Carants, Pic Roi, Pic Gran del Pessó and Pessó Petit peaks. It climbs up the Ribera de Sant Martí, beside an old quarry, and is very gentle until we come to the Pessó gully, from where we come to the lakes passing GR-11-20 and the valley that goes to Port de Rus. We can enjoy riverside woodland along the first stretch, Pyrenean woodland further on and, lastly, the barren meadows typical of the high slopes with the Pessó lakes as a superb balcony.
Partially marked trail.

We leave the car at Pla de l'Ermita, at a sharp bend to the right, about 3 km from Taüll by the road that leads to the ski slopes. To reach Taüll from N-230 between Pont de Suert and Vilaller, we take L-500 NE and turn right (SE), after 15.5 km, on L-501 to Boí and Taüll.

0.00 km (1,690 m), 0 h 00 min. Pla de l'Ermita We leave along the track that climbs gently on the left of the Sant Martí river heading SE.

0.50 km (1,727 m), 0 h 09 min. Quarry. We cross an old quarry, still on the forestry track.

0.67 km (1,744 m), 0 h 13 min. End of the quarry. We take a road which, after a zig-zag, runs level with the occasional gentle climb upriver.

1.01 km (1,800 m), 0 h 22 min. We cross a stream.

2.22 km (1,981 m), 0 h 52 min. Beware! After climbing up a few zig-zags and crossing a stream we come to a clearing. At this point we leave the main road, marked as GR-11-20, and cross the clearing, heading for the upper right corner. The road begins to climb more steeply and zig-zagging continuously. The route is marked by milestones.

2.49 km (2,061 m), 1 h 05 min. Mosqueroles gully. We cross the stream and keep climbing. From here we continue climbing up the path without crossing any more streams, with the Pessó on the right, until we come to the first lake, Estany del Pessó de Baix.

3.57 km (2,434 m), 2 h 05 min. Estany del Pessó de Baix. We skirt the lake to the left and keep climbing to Estany Gran del Pessó.

4.18 km (2,495 m), 2 h 15 min. Estany Gran del Pessó. From here there are many options for lengthening the excursion by climbing one of the peaks around the lake. To the NW we come to Collada del Montanyó, from where to the NE we can reach Pic Roi (2,736 m) and to the SW Tuc des Carants (2,799 m). To the SE from the lake we come to Colladó del Pessó, from where, to the N/NE, we continue to Pic Gran del Pessó (2,893 m), and to the W, to Lo Pessó Petit (2,792 m). We return by the same road.

8.40 km (1,690 m), 3 h 55 min. Pla de l'Ermita. Starting point and end of the route.

More information

Font: Generalitat de Catalunya, 31/12/13

INICI

ESTANY DEL PESSÓ DE BAIX

ESTANY GRAN DEL PESSÓ

8 коментар(а)

• Слика од anne255

anne255 10.08.2016.

Molt cansada, però espectacular.

• santibon 17.09.2016.

Ruta muy bonita. Subidas exigentes, salvables pero no para ir con familia o niños. Los ibones muy bonitos. Algunos puntos para coger agua directamente el rio.
    La ruta no tiene perdida, muy bien señalizada.

• Слика од minairoMontgri

minairoMontgri 12.09.2017.

Feta setembre 2017. Pujada forta (tal i com indica el perfil) però de bon fer si s'està mínimant entrenat.
    Com a comentari a l'explicació, quan es deixa el GR 11-20 més o menys a mitja pujada (en distància) el corriol fins als estanys ara està marcat amb estaques grogues (a més d'alguna fita) i el corriol està molt fressat i és de molt bon seguir. Agafar-s'ho amb calma i amunt, que els estanys - i les vistes - són espectaculars.
    Les 4 hores indicades d'anada i tornada són raonables si es va una mica a la idea i sense parades llargues. Com una altra referència de temps, la senyalització del parc que vam trobar on arrenca la ruta indica 3 hores per pujar als estanys.

• Слика од minairoMontgri

minairoMontgri 14.09.2017.

• dsanch43 10.12.2018.

I have followed this trail  проверено  View more

Ens vam perdre en algun moment, però gràcies a l'aplicació vam tornar al track correcte.

• alfonsporrom 24.06.2019.

No encaixa de cap manera el temps de la ruta (circular) amb els temps del parc i de la resta de rutes fent el mateix camí del wikiloc.

• mireiamúsica 24.06.2019.

No és una ruta circular. Són 3 hores de pujada i 2 de baixada. I jo també comentaria que és dura, ja que fa molta pendent

És una excursió poc agraïda, ja que té molta pendent.