putovodja

23. децембар 2020.

децембар 2020

Advanced Filters

Filter by recording month or date. Find trails only from people you are following.

Advanced Filters Advanced Filters

близу Divljana, Central Serbia (Serbia)

Staza kreće pored sportskih terena odmarališta u Divljani, u neposrednoj blizini manastira Sv. Dimitrije. Ide se kolskim putem, i ako u početku nailazite na račvanje puta uvek se držite desno. Posle oko 1km nailazite na znak na kome piše "Pasarelo 3č. 30 min" (slika1) Posle 5,5 km od početne tačke stižete do jednog putokaza koji pokazuje pravac kretanja za vrh Smrdan (slika2). Pratite taj put ka Smrdanu, jer u suprotnom ćete uz malo sreće i slabu markaciju izbiti kod Velike Vrtače, odakle je moguće stići na Pasarelo, ali zaobilaznim i znatno dužim putem. Dakle, nastavljate prema Smrdanu, prolazite pored kolibe (slika 3), a zatim do izletišta (klupice i stolovi). Tu se sa desne izbija put koji do ove tačke vodi sa Divne Gorice i Preslapa. Nastavljate pravo i dolazite do mesta poznatog kao Malo Konjsko. Tu takođe ima nekih stolova i drvenih klupica. Mi smo se tu malo vrteli dok nismo uočili znak na kome je označen pravac kroz šumu ka Smrdanu i Pasarelu (slika 4). Iz te šume treba da izadjete na ledinu na kome se nalazi putokaz (Smrdan, Pasarelo, Rakoš Česma, Divljana). Tu ćete uočiti i nezavršeni planinarski dom "Čika Dane". Držite se levom stranom ledine uz šumu i nakon nekih 100m od znaka ponovo ulazite levo u šumu. Budite tu obazrivi jer odmah po ulasku put se odvaja direktno ka Pasarelu na desno šumskom stazom....postoji horizontalni natpis Pasarelo na jednom drvetu. Mi to nismo uočili već smo nastavili putem ka Rakoš česmi i stigli do putokaza koji nam je pokazao da ka Pasarelu i Smrdanu treba da se vratimo nazad. Ipak smo konsultovali GPS i videli da ćemo ako zavijemo desno na gore doći do Pasarela. Prošli smo pored jedne pojate i izbili na cilj. Tek pri povratku videli smo gde smo promašili skretanje. Da smo ga na vreme uočili, pešačili bi sigurno ukupno oko 2km manje. Imali smo u planu da se pri povratku sa Pasarela popnemo i do Smrdana, ali smo na kraju odustali zbog toga što smo imali 2 sata do mraka i valjalo krenutika polaznoj tački što pre.