djomlacar

3,0
5,9

близу Krsmanovići (Serbia)

Kada dodju suncani dani posle perioda snega, pretpostavka je da sneg pocinje da se topi i povecava nivo reka, aa samim tim i vodopada na tim rekama. Iz tog razloga smo resili da obidjemo Zlatibor, njegov zapadni deo koji se obicno manje pohodi, i dodjemo do 2 veoma interesantna vodopada. Prvi je onaj na reci Drugancici, iduci putem preko Jovinog groba. Skretanje je u Mokroj Gori, mozda oko 1km posle skretanja za Drvengrad. Parkirali smo kola na racvanju, odakle i pocinje trek. Makadam, i to sasvim solidan, koji posle prelazi u kolski put, postoji sve do ispod Jovinog groba, pretpostavljam da bi terenskim vozilom tu moglo da se prodje. Kako mi nemamo takvo vozilo, a i volimo da pesacimo, krenuli smo peske, i nismo se pokajali, jer je predeo zaista izvanredno lep i bogat sadrzajima. Sneg od nekih 20 cm nam je dosta otezavao put, srecom prvih par km nadmorska visina raste neprimetno i neosetno. Tek ispod Jovinog groba, sa ove strane, pocinje malo jaca strmina, koja zbog snega postaje duplo teza za preci. Od Jovinog groba se nastavlja putem lagano nizbrdo, zatim oko kucice gde se teze uocava, zatim posle kucice kroz sumu, pa se ponovo izbija na kolski put, tu je zaravan gde se uocava par kuca, zatim ponovo nizbrdo pored par napustenih objekata, a odatle u sumu i tu vec vise nema nikakve staze, pocinje avantura. Birajuci put izmedju drveca, i slusajuci zvuk vode, spustili smo se do vodopada. Vodopad, kao sto se vidi na slikama, je bio napola zaledjen, sto je odavalo zaista velicanstven prizor. Tu je, zbog nedostatka sunca, temperatura bila par stepeni manja nego gore na stenama,tako da nismo ostajali dugo. Spustili smo se po snegu, tu nije moglo nazad, pa smo nasli polugolu stranu brda, gde je uspon ipak bio tezak, ali izvodljiv. Vratili smo se skroz do Jovinog groba, odakle je moglo drugim putem nazad, preko vrha Obeseni Hrast, ali smo zbog nedostatka vremena i u zelji da stignemo i do drugog vodopada istog dana, krenuli istim, pozd\natim putem nazad. Nizbrdo je po snegu dosta lakse, tako da smo ubrzo, posle nekih 40ak min bili kod auta, na pocetku treka. Sve ukupno oko 12 km za oko 3 ipo sata treka, od cega 2 ipo aktivno. Sve preporuke, u bilo koje doba godine, jer vode uvek ima, a cetinari su isti cele sezone :)

2 коментар(а)

• Слика од stefs

stefs 09.06.2018.

Odličan izbor. Preporučujem da sledeći put u proleće krenete od uliva Drugančice u Beli Rzav uzvodno. Na Drugančici je ukupno 6 vodopada različite visine. Ovaj koji ste obišli je najviši.

• Слика од djomlacar

djomlacar 11.06.2018.

Hvala Slobodane na preporuci, taj kraj nam je ostao u najlepsem secanju tako da cemo ga prvom prilikom opet posetiti!