Maslačak

Uploaded 29.08.2015.

Recorded август 2015

5,6

близу Slankamenački Vinogradi (Serbia)

Dunavske čarolije
organizator PK Železničar, Inđija
datum 29.8.2015.

Staza slave
Trasa: Slankamenački vinogradi - Koševac - vikend naselje Breskvik - Hladni izvor (KT1) - most kod Beške - Kosturnica - KT 2 Čortanovci - Planinarski dom Kozarica

Po običaju pompezno najavljene 16. Dunavske čarolije u okviru svog bogatog programa nudile su i treking stazu Staza slave. Izmenom u "last minute" opciji promenjena je i trasa kao i startno mesto. Dobra ili loša odluka? Meni se iz nekih ličnih razloga dopala ova nova ideja, sviđa mi se taj deo uz Dunav, no, pokazalo se posle da je ova staza više izložena suncu i da je hladovine jako malo. Takođe i asfalta i tvrde podloge ima previše za moj ukus.

Iz Čortanovaca smo autobusom koji je obezbedio organizator svi prevženi do startnog mesta. Krenuli smo iz Slankamenačkih vinograda uz prethodni dogovor da na cilju ocenimo uspešnost ove akcije i u zavisnosti od ocene naredne godine uvrstimo ili ne uvrstimo Dunavske čarolije u kalendar Vojvođanske treking lige.

Staza najpre vodi uzbrdo ka najvišem vrhu opštine Inđiija, Koševac na 268 m/nv. Stotinjak metara uspona je dodatno podiglo temperaturu već vrelog dana. Zatim se spuštamo i izlazimo ubrzo na asfaltni put kojim tabanamo sve do vikend naselja Breskvik. Ne moram ni reći da nam ovo tabananje asfaltom nije prijalo. Osim toga i frekvencija saobraćaja nije zanemarljiva.

Na moj predlog napuštamo zvaničnu stazu, nama plasman ništa ne znači a i svakako smo među poslednjima. Izlazimo na vidikovac kod Krčedinske ade (mislim da se tako zove). Odavde puca prelep pogled na Dunav. Dalje idemo uz Dunav, tuda sam prolazio prošle godine i imao sam sa sobom ucrtan trek u gps-u pa nije bilo bojazni od gubljenja. Ponovo izlazimo na deonicu koja je odlično markirana crveno belim trakama i prateći je nakon 14 km konačno stižemo do KT 1 Hladni izvor.

Suvišno je reći koliko je prijalo osveženje i predah u hladovini uz ledeno hladnu vodu sa izvora. Idemo dalje, prolazimo ispod mosta kod Beške, penjemo se ponovo asfaltnim putem, pa nastavljamo makadamom kroz neko vikend naselje. Izbijamo na put kroz njive a nešto kasnije kroz vinograde. KT 2 iako je najavljeno da će biti kod Kosturnice nije tamo a nije ni kilometar ili dva niže kako je organizator pre starta napomenuo nego cela tri km. Kontrolori su još tu, ima i vode. Ajde dobro nije sve tako crno. Lakše je nama pešačiti koji kilometar više nego kontrolorima doći na unapred najavljenu kontrolnu tačku. Ovde ponovo napuštamo zvaničnu stazu i kraćim putem se vraćamo do doma i cilja.

Stižemo do planinarskog doma stazom koja je gle čuda takođe markirana crveno belim trakama. Nisam siguran za koje potrebe ali imam dobar izgovor da sam pratio markacije pa makar to bile i pogrešne.

Sumirajući utiske i razmenjujući iskustva sa ostalim učesnicima zaključujemo da je ovaj put markacija bila besprekorna ali da još uvek ima stvari koje će inđijski planinari morati da koriguju.Ocena 2,6 dakle moglo bi u kalendar Vojvođanske treking lige za 2016. godinu, naravno ako se novi direktor složi :D

E moj gosp. Baniću...uvek se izvučeš za dlaku.