Вријеме  7 сата 33 минуте

Recorded јун 2017

3,5
7,0

Погледана 337 пут(a), скинута са сервера 32 пут(a)

близу Horta de Sant Joan, Catalunya (España)

ACCÉS:
Des de la T-330 a l'alçada d'Horta de Sant Joan, seguim un indicador a ‘Els Ports’ pel camí asfaltat que ens porta a l’àrea de la Franqueta, però abans d'arribar un cop passat el Salt de Ferrasó ens trobem la Font de la Pineda, lloc on començarem la ruta.

RECORREGUT:
És una ruta circular que comença a la Font de la Pineda. Anem per pista i als pocs metres ens desviem a dreta pel barranc per creuar-lo i començar a pujar crestejant el Salt de Ferrassó. Continuarem el sender que ens fa descendir per les Ombries de Sotorres fins un punt on el sender es divideix, si anem a l'esquerra ens portaria al Mas d'Avelino, en aquest cas vam anar a la dreta fins el riu d'en Piquer i sense creuar´lo el vam resseguir fins el Molí i Salt de Sotorres.
A partir d'aquest punt podem dir que vam resseguir el riu aigües amunt fins el Salt de Sotorres, aquest tram s'ha de ser molt respectuós donat que passem per una finca particular. Deixem el barranc que ens puja amb trams de forta pendent fins el camí del Mas de Lloà.

Un cop recuperats de l'ascens, anem a la dreta, es camí finalitza convertint-se amb un sender que ens fa pujar al Pas de la Mala Dona passant per Roques Cambretes. Aquest pas no té molta dificultat, hi ha al tram final unes cadenes per facilitar-nos la pujada. En aquest punt la pendent es suavitza i el sender planeja sobre les Faixes del Grau, tenim vistes fantàstiques de la Punta de l'Aigua, la Mola d'Atans, les Puntetes Roges, etc. el sender ens condueix fins el sender dels Estels del Sud, punt on el seguirem passants pel Racons de Belino fins el Mas de Fandos ( en runes).

Seguim el sender dels Estels del Sud pel tram alternatiu que hom ha d'utilitzar en cas d'avingudes d'aigua, aquest sender ens porta fins un collet on ens desviem cap al Pas de la Barca. és a dir tornem al barranc que havíem deixat passant per aquest pas equipat. Un cop a la llera la seguim aigües avall, apoc a poc anem deixant la llera i comencem l'ascens fins les Roques Cambretes recorrent part del sender que havíem fet feia un parell d'hores fins trobar l'indicador del Ventador.

A partir d'aquest punt comença un fort descens fins al Ventador. lloc on ens podem banyar i descansar abans de deixar el Riu d'en Piquer i començar l'ultim ascens per arribar al punt d'inici.

IMPORTANT:
El Pas de la Barca és un pas estret entre roques que després de les pluges pot estar cobert d'aigua, nosaltres aquest cop ho vam trobar sec.

Cal tenir en compte la distorsió que pateix la recepció del GPS a les zones estretes o molt properes a la paret (Sobre tot al Ventador, ja que está molt encaixonat). Això, pot fer que el track no coincideixi del tot amb el recorregut, però el camí es força evident.

Es recomana seguir la ruta amb GPS i saber orientar-se a la muntanya o anar acompanyat de algú que conegui molt be la zona.

Aparcament

Bif. Dreta

Mas de Fandos

Pas de la Barca

Coll de la Barca (esquerra)

Coll de l'Ereta (cruilla)