goranhrvic
  • Слика од Fojnica(Reumal) - Samostan - Veselica - Brusnica - Matorac(Kota 1763 )

Степен тешкоће   Средње

Uploaded 30.04.2018.

Recorded април 2018

1,7
3,4

близу  Banja, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Na uspon smo krenuli ispred hotela Reumal (ponedeljak-30.4.2018) u 8:45 časova (Prije na dan smo ispitivali polazne tačke od Fojničkog samostana preko sela Selakovića - konsultovali se sa mještanima, proučili karte i pripremili putanje kretanja na Mob - Wikiloc, ako staza ne bi bila kvalitetno markirana).
Išli smo pored Fojničkog samostana preko Rupnovca i zaseoka Selakovića, do livada iznad Selakovića, gdje je još prije prije rata montirana žičara koja nikada nije proradila. Tu smo napravili prvu pauzu i nekoliko fotografija, a onda krenuli dobro markiranim putem preko Ravne paljevine i Veselice prema skijaškom vikend naselju Brusnica sa jednom Kafanom i desetinama većih i manjih vikendica, haotični razbacanih - reklo bi se sve samo ne planski rađeno. Ova poljana gdje je smješteno naselje se na starim kartama zove Konjuh - a na planinarskim putokazima valjda poljane - sve u svemu ništa nije usaglašeno - zavisi ko je pisao. Valjda su naknadno naselju dali ime Brusnica je je očito -na sve strane ima brusnice. Iznad Brusnice se nalazi kota 1763 mnv na kojoj je relej na koju smo se uspeli oko 13:00 časova, a što je i bio naš krajnji cilj.
Za kotu 1763 kažu mještani - gosti da se zove Smiljevača. Sa ove kote kreće žičara za uspon prilikom zimske sezone skijanja.
Sa ove tačke se vide sve okolne bliže i dalje planine. Vranica i Bjelašnica kao na dlanu. Kažu da kada je dobra vidljivost da se vidi i Prenj. Ova kota zajedno sa Grudom (1635 mnv), Objesti (1861 mnv), Matorac (1937 ) i Gorevina (1506 mnv) čine planinski masiv - lanac iznad Fojnice koji mami pogled svakog posjetitelja ovog malog, lijepog i veoma interesantnog bosanskog gradića, sa nekoliko poznatih istoriskih spomenika (Franjevački samostan, Džamija iz 16 stoljeća, Musafirhana iz 17-18 stoljeća), nekoliko rijeka (Fojnica, Dragača, Šćona, Čemernička rijeka, Željeznica, poznatim lječilištem "REUMAL" sa preko 500 ležaja i nadasve poznatim Prokoškim jezerom jednim od najljepših bosanskih bisera.

Poslije pauze od cca 1/2 sata na koti 1763 i nekoliko zajedničkih fotografija krenuli smo natrag prema naselju Brusnica gdje smo svratili u kafanu; popili hladno sarajevsko, malo proćaskali sa mještanima, vlasnikom objekta koji ima oko 50 ležaja , i posjetiteljima iz okolnih naselja Fojnice.
Oko 14,00 časova smo krenuli istim putem nazad prema Fojnici (A imali smo želju ići preko Kozograda, ali što zbog umora, a više iz opreza da stignemo nazad bez problema odustali smo od toga).
U Reumal smo stigli oko 16:30 časova, a već u 17:00 smo bili u predivnom bazenu hotela Reumal na osvježeju i masaži.