emasdeu

Recorded август 2019

4,1
8,2

Погледана 55 пут(a), скинута са сервера 4 пут(a)

близу Queralbs, Catalunya (España)

Ruta circular, clàssica, des de la Fontalba, pujant al Puigmal, baixant a Núria i tornar a la Fontalba.
Aquest cop, l'aparcament de la Fontalba estava tancat per unes obres amb uns tubs enormes que deuran instal·lar tard o d'hora. Vam fer diverses especulacions (que no m'atreveixo a reproduir aquí). Vam tenir un bon dia, cosa essencial a l'alta muntanya.
La pujada al Puigmal és sempre constant. Al començament puja suau i més endavant va fent-se el pendent cada cop més accentuat. com que és una muntanya de bastant fàcil accés, el cim estava ple de molta gent fent un descans. Nosaltres vam fer breu aturada per menjar una mica de fruita, les fotos de rigor, i vam tirar avall cap a Núria.
La baixada cap a Núria és pronunciada, al començament en terreny pedregós, de pedra petita, en la que fàcilment pots relliscar. Cal anar amb compte. Més avall, però, ja apareix l'herba i el camí es fa més suau. El riu desapareix en una mena d'engolidor. Pel que diuen, és una caiguda dins a terra d'uns trenta metres... Seguim baixant suaument, envoltats de vaques i cavalls gaudint del bon temps fins arribar a Núria on farem un altre petit descans, visitar la Mare de Déu, menjar una mica i seguir el recorregut cap a la Fontalba.
El camí que ens duu a la Fontalba aparentment hauria de ser planer ja que Núria i la Fontalba es troben a la mateixa altitud. No obstant això, sortint de Núria hem de fer una bona pujada, la qual descendirem més endavant per tornar a pujar i baixar... No obstant això, és un camí bonic en el que gaudim d'uns deus d'aigua que brolla allí mateix, entremig del camí. El paisatge és preciós i el gaudim fins arribar al lloc on hem aparcat el cotxe, més avall de la Foontalba, celebrant que hem gaudit d'un dia magnífic.

• ramferran 13.08.2019.

Una clàssica de categoria.