5,0

близу Beočin, Vojvodina (Serbia)

14. april 2019.
Fruška gora
ideja za stazu Milenko Marjanov
vođenje duže staze Milenko, kraće staze Zoran
broj učesnika 88 + 4, ukupno 92

Sa velikim autobusom, minibusom i dva auta nas 88 stiglo je do Beočina, priključilo nam se još četvoro učesnika. Iz busa izlazimo ranije od planiranog mesta, to znači dodatna 2,5 km pešačenja do manastira gde se posle pola 10 okupljamo svi i krećemo podeljeni u dve grupe.

Planirana staza od manastira vodi kontra maratonskom stazom uzbrdo do grebena Fruške gore. Velika je vlažnost vazduha, uzbrdica, dahćemo i znojimo se svi bez obzira na to koliko je ko kondiciono spreman. Lepi prizori upotpunjuju doživljaj. Zastajemo povremeno da dođemo do daha.

Na grebenu skrećemo levo na stazu koja vodi ka Brankovcu. Kako bi akcija imala planianrski karakter skrećemo sa staze na Isin ćot, jedan od tri najviša vrha Fruške gore. Pravimo nepotrebnu petlju, no, neko je pokrenuo kolonu pre nego je trebalo, prvi je to bonus za danas, dugačak nekih 700 metara, posle će svima biti jasnije zašto na kraju nije bilo 13,5 km.

Do Brankovca opet idemo maratonskom stazom koja je paralelna sa asfaltnim putem. Nešto duža pauza na Brankovcu pred ono što sledi je svima dobro došla. Dok grupa odmara ja posećujem jedno mesto nedaleko od Brankovca na maratonskoj stazi, prisećam se jednog neprijatnog detalja od pre nekoliko godina.

Dubčekovim putem nastavljamo dalje, skrećemo ka Kobili, pogled obara s nogu, niko ne sluti šta nas čeka u nastavku. Znao sam da je strmo, da će biti uzbudljivo. MOžda nisam razmišljao na vreme o tome da u grupi ipak ima manje iskusnih za ovakva iskušenja, opet ako ne probaš nikad nećeš saznati kako je. Svi smo se na ovaj ili onaj način (čitaj nogama ili stražnjicom) spustili u Dumbovački potok. Požurujem napred, proveravam stanje na metalnim stepenicama-merdevinama kod vodopada. Malo brinem kako će mala deca, a imali smo u grupi i decu od 4, 6, 8 i 9 godina sve to proći, razmišljam kako će i neke od učesnica ovo doživeti ali sve je bilo čak i lakše od očekivanja. Da je potrajalo jeste, jer trebalo je isčekati da svi spustimo ali najvažnije je da smo to uradili na bezbedan i siguran način.

Hodamo još malo uz potok, izbijamo na širi šumski put, po treku bi uskoro trebalo da zavrnemo ulevo, razmišljam unapred, koliko li je strmo na tom delu, sve se nadam da nije mnogo. Put kojim bi trebalo da nastavimo je jedva uočljiv, krećem u izvidnicu, peenjem se malo gore i shvatam da ovo nije dobro rešenje za ovaj trenutak.

Nastavićemo pravo, izgubiti se nećemo i ne možemo, izbićemo negde na asfaltni put. Ovo rešenje donosi možda kilometar, dva više hodanja ali po širokom putu, pretežno ravno ili čak blago nizbrdo što nikom neće teško pasti. Posle 16,5 km od početne tačke konačno smo na asfaltnom putu. Zovem Igora da dođe po grupu a ja sa još nekolicinom nastavljam peške do Beočina.

Tako da planiranih 13,5 km pretvorilo u 16,5 km, kilometraža nije uopšte važna na ovakvim akcijma, važan je doživljaj. A doživljaj današnjeg dana će, siguran sam, ostati svima u sećanju. Možda staza nije bila primerena za sve učesnike a opet jednom se mora probati i ono što se do tada probalo nije.

Veliko hvala svima na strpljenju, pažnji, pomoći, nije bilo lako kontrolisati ovako veliku grupu ali i to je jedan novi izazov, i to treba probati.
Karaðorðeva
City
Unpaved Road
520 m height
Trail
Nacionalni Park Fruska Gora (Tarcal-Hegység (Fruska Gora))