djomlacar

2,5
5,0

близу  Colići (Serbia)

Goc je planina nedaleko od Vrnjacke Banje. Njene sume su nadaleko poznate, sa razlogom, i njih smo vec pohodili. Ovaj put smo resili da ispenjemo vrh, Veliki Ljukten. To je moguce uraditi iz vise pravaca, a mi smo se odlucili za onaj od nastavnog centra u Stanisincima. Staza je makadamska i prvih 1km moze se preci i putnickim autom, ali oprezno, a zatim jos 1km eventualno sa terenskim vozilom. Markacije su ovde i dalje prisutne, interesantne su jer nisu crveno-bele vec plavo-bele, krupne su i jasno se vide. Staza tu postaje sumska, jos nekih 1km do odvajanja. Na odvajanju smo skrenuli levo, mada verovatno bismo i desno stigli na cilj. Prvih 20ak metara je zaraslo, ali se zatim jasno nazire nekadasnji kolski put. Tu posle nekih 300 m smo nastavili kolskim putem, mada tu postoji markacija koja mozda skracuje put, vredi proveriti. Elem, posle jos 200ak metara prestaje staza, pa smo krenuli livadom izmedju drveca, i na taj nacin smo stigli do Malog Ljuktena. Odatle postoji jasna staza, i poneka markacija do Velikog Ljuktena, a i da nema ne bi bilo problema jer su udaljeni svega 500ak metara sa prevojem izmedju. Na samom Ljuktenu srecemo sredovecnog planinara koji nam rece da je nekada na vrhu postojala tabla, oznaka, ali da je srusena. I zaista, na najvisem vrhu planine Goc, jedne od poznatijih planina centralne Srbije, nema oznaka gde ste, osim sto se na kamenu nazire da je nekada pisalo "Ljukten". Odatle se jasno vide Zeljin, Ravna Planina, i naravno ostatak Goca i Mali Ljukten. Povratak smo odradili malo drugacijim putem, naime odmah smo se spustili do sume, izmedju drveca i po livadama, zatim nizbrdo niz sumu cetinara, i iznikli smo na putu na kojem smo bili malopre. Povratak istim putem. Zanimljiva avantura od tacno 10 km, preporuka.