coros

Recorded јул 2015

3,1
6,2

Погледана 8900 пут(a), скинута са сервера 397 пут(a)

близу  Stara Fužina, Bohinj (Slovenija)

Per començar aquesta ruta hem deixat el cotxe en un aparcament de pagament a tocar de Stara Fuzina.
Des de l'aparcament seguim la ruta que ens portarà cap a la vall del Voje i la cascada de Mostnica. Hem començat acaminar per la carretera asfaltada que ens aproparà a la vall del Voje, deixant les gorges del Mostnica per a la tornada. La carretera és molt poc transitada i passa per boscos frondosos i solitaris. Aviat trobarem un desviament a mà esquerra que ens conduiria cap a l'ascensió del Triglav però nosaltres haurem d'agafar el camí a mà dreta i continuar en una suau pujada fins al refugi de Planinska Koca Na Vojah, una mica abans d'arribar-hi a mà dreta se'ns incorpora un sender que puja des de les gorges i que nosaltres hem decidit d'agafar a la baixada . Nosaltres hem continuat per la vall sense aturar-nos , caminem entre praderies, esquitxades de cabanes de fusta amb molt bones vistes.
Trobem un altre trencall i una altra vegada cal seguir el camí de l'esquerra i arribem a un segon alberg . A partir d'aquí un camí costerut, i ben indicat ens porta en menys de 10 minuts al peu del magnífic salt d'aigua.
El camí de tornada el fem seguint el mateix recorregut fins arribar al restaurant Planinska Koca Na Vojah on decidim aturar-nos a fer un mos, les vistes són molt bones i les sopes de bolets i mongetes excellents. Des de la terrassa del restaurant ens apropem al riu on ja comencen el primers engorjats.(Way Point)
A partir d'aquí comencem el camí de baixada, seguim la mateixa pista per on havíem vingut al matí uns centenars de metres i , aquesta vegada si, agafem el sender a mà esquerra que ens portarà per una fageda magnífica fins a les gorges del Mostnica.
Anem transitant per un corriol ara a una banda ara a l'altra del riu, les gorges són precioses i salvatges , la vegetació de ribera exuberant fins que a poc a poc el riu es va aixamplant fins arribar a la zona d'aparcament des d'on podem divisar les muntanyes i el llac de Bohinj, on parem de tornadaa fer un passeig.
En resum una sortida fàcil, no gaire exigent i molt variada ja que passa per boscos, praderies i per les magnífiques gorges i cascada del Mostnica, molt recomanable.
Parkirisce Stara Fuzina, Slo, 4265, Slovenija
Planinska Koca Na Vojah Stara Fuzina 233 Stara Fuzina, Slo, 4265, Slovenija 386 4 5723213
Stara Fuzina 234 Stara Fuzina, Slo, Slovenija

4 коментар(а)

• Слика од Mario Viña

Mario Viña 06.09.2016.

Muy corta, pero desde muy poco antes de la cascada se puede seguir por otros caminos y te adentras en lugares totalmente espectaculares. La aquí señalada no lleva más de 2 horas ida y vuelta

• Слика од coros

coros 08.09.2016.

Efectivamente es una ruta bonita y poco exigente.
    Nuestro track incluye paradas para comer, descansar y disfrutar del entorno, pero creo que andando estuvimos algo más de 3 horas.
    Gracias por comentar

• Слика од rosellcatalina

rosellcatalina 07.08.2018.

Preciosa ruta. La hicimos la semana pasada y nos encantó. La cascada llevaba mucha menos agua pero aún así el camino es muy bonito.

• Sara Re 21.08.2018.

Ahir vam fer aquesta ruta tan maca! Gràcies a fer-la en aquest sentit, és a dir, deixant les gorges per al final, no vam haver de pagar la taxa de 3 euros per agafar el camí de les gorges. Vam parar a menjar al mateix lloc que s'indica a la ruta i ens va agradar molt! Gràcies!