kusevija

Recorded април 2020

3,4
6,7

близу Pančevo, Central Serbia (Serbia)

Grad Kraljevo je okružen mnogobrojnim planinama i vrhovima odakle stvarno imate šta da vidite, jedan takav vrh je i Ćava. Ćava pripada masivu Goča, sa ne tako velikom visinom, svega 550 metara nadmorske visine. Trasa koja je predstavljena, sa razlogom nosi naziv "gradska staza", samim tim što je početak u centru grada i da za oko dva sata hoda stižete na planinski vrh sa koga gledate grad kao na dlanu. Malo je gradova u Evropi koji imaju tu privilegiju.

DETALJAN OPIS TRASE:

Trasa počinje sa gradske terase, 50m od centra grada. Sa terase možete da uživate u pogledu na vrhove planine Stolovi. Trasa nastavlja kejom do starog Ibarskog mosta, gde prelazite reku i odvajate se levo i dalje nastavljate bedemom do ušća reke Ribnice u Ibar. Tu se treba spustiti sa bedema na šetalište koje se nastavlja ispod ribničkog mosta uzvodno. Pošto pređete ispod mosta, nastavite još nekih 50m i popnite se na asfaltni put koji prolazi pored Kisekane sve do raskrsnice gde treba skrenuti levo, za Mošin gaj. Ulica se zove Ive Andrića, njom nastavljate pravo nekih 200m, do rskrsnice gde skrećete desno, do restorana Mošin Gaj. Put prolazi baš kroz dvorište restorana, nastavite samo pravo, neće vas niko opominjati što prolazite kroz privatan posed. Kad dodjete kod kapije, nastavite pravo uskom stazicom pored starih ribnjaka, time ste izbegli asfalt, ali ne zadugo. Dolazite ispred kafane "Idila", odnosno opet ste u ulici Ive Andrića, tačnije to je put za prigradsko naselje Zmajevac. Pređite most preko Ribnice i asfaltom nastavite pravo. Sa desne strane već se nazire Ćava, posle oštre krivine sa jakom uzbrdicom stižete do Šalinića, gde se uključujete na regionalni put Kraljevo - Vrnjačka banja, koji ide preko Goča. Skrenite desno i trotoarom nastavite pravo putem do fabrike stočne hrane "Milašinović". Odmah do fabrike nalazi se makadamski put koji ide do zaseoka iznad. Nastavite da se krećete tim putem pravo. Posle 800m put prelazi u stazu i nastavlja kroz šumu do makadamskog puta koji obilazi vrh. Ovde treba nastaviti uzbrdo kroz borovu šumu do platoa, tu je i lepa koliba gde možete napraviti pauzu pred malo jači uspon koji sleduje. Deonica koja sleduje je najteža na ovoj trasi, sreća je da ne traje dugo, a nagrada za ovaj trud je pogled sa vrha. Uživajte u pogledu! ;)
Ako vam ovo ne bude dovoljno možete da nastavite do još jedne kolibe koja je udaljena 500m od vrha. Što se tiče povratka, to ostavljam vama kao izbor. Ako ste slabije fizičke kondicije savetujem povratak istom stazom, u suprotnom vraćate se istom stazom samo do makadamskog puta koji obilazi vrh, ovde skrećete desno i nastavljate da pratite trasu. Ovaj deo je dodat da se ne bi vraćalo istom stazom. Uglavnom se prolazi šumskim putem i izlazi se opet na asfalt za V. banju, tačnije kod Šalinića. Ovde se trasa završava.
Odavde imate više opcija za povratak, možete da se vratite gradskim autobusom, taksijem ili da nastavite istom stazom nazad do grada.

KRAĆA VARIJANTA:

Prevozom dođete do fabrike stočne hrane "Milašinović" i odete kružnom stazom do samog vrha. Dužina ove varijante je 8km.

Na stazi nema izvora, potrebno je poneti minimum 2l vode ili pitati lokalne meštane za dopunu.

Dužina staze: 14km
Uspon: 450m
Kategorija staze: Laka

Sve informacije vezane za trasu:
Marko Kuševija
mob: 064/ 539 82 41
kusevija@gmail.com

Gradska terasa

Ušće

Ušće reke Ribnice u Ibar. Na brdu nalazi se crkva Sv. Vasilija Ostroškog.

Ribnički most

Spustite se sa bedema i nastavite pravo ispod mosta, potom uključite se na asfaltni put.

Skretanje za Mošin gaj

Odvajanje sa glavnog puta desno i nastavite pravo do restorana Mošin gaj.

Stari ribnjaci

Kafana Idila

Izlazak na asfaltni put za Zmajevac i raskrsnica kod kafane Idila, gde se nastavlja pravo preko mosta do puta za Kamenicu i Goč.

Šalinići

Borova šuma

Nastavite pravo kroz borovu šumu

Plato ispod vrha

Levo u šumici se nalazi koliba

Vrh Ćava 550m

Vrh Ćava visine 550m. Sa vrha se pruža fantastičan pogled na grad Kraljevo.

Koliba

400m od vrha nalazi se koliba lovačke sekcije Metikoši, pogodna za odmor i okrepljenje. Opremljena je klupama i stolom, poseduje i malu furunu tako da možete da se ugrejete tokom zimskih dana.