Maslačak

3,8
7,5

близу Grebenac (Serbia)

Boravak u Beloj Crkvi iskoristio sam da se popnem na najvišu tačku Deliblatske peščare. Naoružan sa par trekova koji vode od sela Grebenac do vrha krenuo sam već u 6 sati izjutra sa namerom da tih 15-ak km pređem za tri sata.

Napuštam ulice Grebenca i krećem laganim usponom najpre jasnom stazom po treku koji je u gps-u. Kada šumski put skrene desno nastavljam pravo slabo uočljivom stazom, najviše je ulaz u stazu zarastao, posle je sasvim podnošljivo i što mi se dopalo je da je gotovo celo vreme hladovina. Na kratko izbijam na livadu, ima i kopriva, zaraslo je, jedva nalazim stazu za dalje kretanje ali kako odmičem staza je sve čistija.Koliko sam pročitao to je šuma Dumača.

Staza se celo vreme blago penje pa dostiže visinu od oko 230 metara. Idem uz zasad suncokreta do ukrštanja sa širim šumskim putem gde se polako i izlazi iz šume i počinje deo Zagajičkih brda, obrasle peščane dine travom, već se vidi i antena i piramida na vrhu.Do vrha se ide grebenskim putem, dosta okolo ali bez gubljenja visine. Vetar prilično jako duva, prija, ne oseti se toliko vrućina.

Sa vrha pogled doseže do Vršačkih planina čije se konture jasno vide. Nakon kratkog zadržavanja na vrhu silazimo stazom preko dina, slaba ali uočljiva stazica nas vodi preko nekolliko dina sa blagim silaskom ka putu koji se uočava. Silazak sa poslednje dine je nešto strmiji. Idemo putem srećemo čopor pasa, srećom nisu opasni. Do Grebenca se gotovo celo vreme ide šumskim, kolskim putem, ima par račvanja gde smo se uvek držali levog pravca i osim u jednom slučaju uvek ostali na pravom putu. Trek koji sam imao je u završnici vodio nešto više desno i okolo.

Sve u ssvemu laganih, lepih i zanimljivih 15 km sa usponom na vrh na kome do sada nisam bio.
200 m visina

• Слика од Mali Šetač

Mali Šetač 14.05.2018.

Mali Šetač May 14, 2018

Hvala za dobar track. Pratili smo trek ali sam ga malo modifikovao kako bi skratili stazu.

Staza se lako prati i sve sto ima da se vidi je pokriveno.

Za svkakog ko zeli da prezme 100% validno.

• Слика од Maslačak

Maslačak 14.05.2018.

Hvala, stavljam samo trekove koje sam svojim nogama prošao, ako ima problema na stazama obično to napišem u propratnom tekstu

• Веззир 27.05.2018.

Одличан опис! Прошао 26.05.2018.