3,7

22.11.2015.
PK Spartak, Subotica
Homoljske planine

Iz autobusa smo izašli kod manastira Vitovnica. Sačekala nas je sitna kiša koja nije bila najavljena u vremenskoj prognozi. Srećom ubrzo je prestala. Planirani uspon na vrhove Kobilja glava i Vrata izvršili smo uz nešto modifikovani plan i to najviše iz razloga što smo odmah po polasku naišli na markiranu stazu Homoljskog maratona i putokaznu tablu sa natpisom "Vrata".

Bez dileme krećemo tom stazom strmo uzbrdo. Premotavam film u glavi, to mora da je staza malog Homoljskog maratona koja vodi direktno na vrh Vrata pa se vraća preko vrha Kobilja Glava do manastira. Što smo dalje odmicali sve sam više bio ubeđen da sam u pravu.

Nakon sat vremena uspona puštam one jače i brže da idu napred. Predlažem im da nakon uspona na vrh Vrata nastave ka Hajdučkoj pećini pa da se posle vrate na Vrata. Njih osmoro odlazi a nas desetoro nastavljamo nešto sporijim tempom ka Vratima. Uskoro se i magla razilazi i vidik je sve lepši i lepši. Izlazimo na vrh. Predaj u zavetrini, nećemo čekati ostale nego polako krećemo nadole.

Nakon kraćeg spusta sledi blag uspon na vrh Kobilja glava. Ubrzo se javlja i druga grupa da kreće od pećine ka Vratima. Znam da su dosta brži od nas i pretpostavljam da će nas možda i stići do manastira s obzirom da smo mi baš usporili. Sa Kobilje glave se staza strmo spušta nadole, čuvamo kolena, trebaće nam još. Zatim sledi blaži spust ali je staza dosta zarasla. Konačno izbijamo na šumski put pa na širi kolski put kod ribnjaka odakle makadamom a zatim novim asfaltnim putem stižemo do manastira i autobusa.

Kobilja Glava (778)

Manastir Vitovnica

Road

Vrata (815)

• Слика од Lepojka

Lepojka 18.11.2017.

U avgustu 2017. smo probali da idemo ovom rutom. Krenuli smo obrnutim smerom od ribnjaka i naisli smo na kilometre kopriva visine do 2m. Na zalost, put je potpuno neprohodan. Nakon nekoliko sati pokusaja krcenja kopriva, odustali smo od ovog poduhvata. Mozda je u jesen/zimu progodnije kada nema toliko zelenila.