SOLEKS

Recorded новембар 2012

5,8

близу Srndalje (Serbia)

Staza polazi iz centra Ribarske banje, prolazi pored Turskog kupatila i ide uzbrdo , prvo asfaltnom šetačkom stazom, a zatim kolskim putem. Pre vrha se odvaja levo i ide kroz šumu levom stranom kose. Na izlasku iz šume se markacije gube na livadi, ali krenite dijafgonalno preko livade i izaćićete na put, kojim nastavljate pored šumice. Ovaj put ide ka jugu i taj pravac držite i kad bolji put skreće levo, ili kada na oko 900 metar staza počne da se uliva(i izlazi iz njega) u široki kamionski put. Ako idete ovim kamionskim putem uzbrdo vratićet se na stazu, ali je planinarska staza kraća. Najbolje je da se držite markacije i logike južnog pravca. Kod WPT "levo kraće, desno voda", možete odabrati (kao mi) da krenete desno do izvora Koritare, levo od njega, je kratki uspon do šumske kuće. Od šumske kuće, dalje u uspon pravcem ka jugu, do izlaska na široki makadamski put. Desno putem je vrh Pogled sa repetitorima, i odatle ga već možete videti, a 100 metara ispod puta je velika livada i lovačka kuća, pored koje je izvor Kraljeva (Partizanska) voda (kako volite!). Za izlazak na Pogled ćete morati da se odvojite levo sa puta ka Đulici i domu. (Pošto na Veliku Đulicu ne možete izaći, iskoristite priliku). Od Pogleda put ima pad i zatim blagi uspon. Obilazi Malu i zatim Veliku Đulicu sa leve strane. treba obratiti pažnju na odvajanje levo sa puta na greben koji vodi ka Stracimiru. Sve je markirano, ali priroda i drvoseče čine svoje. Kad siđete sa puta, to je dobro mesto posle Pogleda za odmor, pošto vas očekuje prilično zarasla grebenska staza, koja je posebno nezgodna u prvih stotinak metara, ponegde sa ostrugom. Tako dolazite do Panina i raskrsnice.Odvajanja desno uz kosu ide prema Svetloj steni i Stracimiru. (put pravo vodi ka Turskoj vodi i Majorovoj česmi je kraći i neuredjeni put do doma)Ono što radite je u stvari, da obilazite stene sa leve strane i zatim izlazite na greben izmedju stena i Stracimira. Pošto je pogled na Stracimiru nikakav, vratite se desno grebenom sto metara i uživajte u pogledu sa Svetle stene. Od Svetle stene staza ide grebenom i posle 10ak minuta ste ispred Stracimira. Do njega, a i od njega ćete imati malih problema sa ostrugom na stazi. Na Stracimiru ulazite na greben koji desno vodi ka Mečijim stenama i Domu. Idete grebenom, i ako su neke markacije izbledele držite se sredine grebena,*vazno!! sve do mesta gde se staza odvaja levo i dalje levom stranom grebena izlazi na serpentinu koja spušta ka Mečijim stenama. Prateći stazu, ovde možete naići na raskrsnicu i table koje pokazuje da levo možete ići ka Belijevoj kolibi, a desno prema Krstu i Zmajevcu. (OVAJ DEP TREKA JE CRTAN RUKOM, TAKO DA SE DR\ITE MARKIRANE STAZE) Od ove raskrsnice vi idete malo desno i naniže serpentinom. Kad naiđete (vazno!!!) na stene pažljivo potražite ulaz levo. Staza ide sa leve strane stena kada se ide nizbrdo. Pored stena sitno vijuga i obratite pažnju na veću markaciju koja pokazuje na gore, do terase na Mečijim stenama. Koncentracija u praćenju markacija ne serpentini iznad i pored Mečijih stena treba da bude veća, pošto ovde trek nije najprecizniji. Ispod Mečijih stena se prate markacije koje idu ka severu i severo-zapadu, stazica izlazi na put koji ide naniže i povremeno je izlokan. Nizvodno u pravcu severo-zapada ćete stići do žice i puta oko lovišta. Desno, pored žice, narednih sat vremena je put do Doma.
Dužina staze je oko 24 km. Tehnički nije naročito teška, iako u leto, kad krene vegetacija, možete imati problema sa vegetacijom posebno na grebenu ka Stracimiru i na Stracimiru. Oko Mečijih stena(i ispred i iza) je poprilično strma. Voda: Na Koritari, Kraljeva (partizanska) voda, ivor Klokotan je na 300 metara stazom iznad vrha Mečijih stena i radi samo u proleće, ali ga teško nalazi, ko ne zna gde je. Mirčetova česma je 1,5 km pre Pl.doma.
kamp

Pogled 1482 m

Pаскрсница

odvajanje sa puta

Odvajanje sa puta na greben koji vodi do Stracimira
panorama

Svetla stena

Panin

Stracimir 1394 m

panorama

Mecije stene

Mecije stene 1020m.

Put oko lovista

Odvajanje sa puta oko lovista ya Mecije stene
utočište (refuge)

Activity, suitable for: hiking

Krusevac, Ribarska Banja, Rasinski Okrug, Centralna Srbija

View track at GPSies.com

24 km. Uspon iz Ribarske banje, preko vrhova Pogled, Velika Djulica i Stracimir. Stazu je markirao Planinarski klub Jastrebac iz Krusevca. GPS trek neprecizan na serpentini u silasku, ali se uz ... more

Altitude range 939 m (Altitude from: 523 m to 1462 m)
Total climb: 1108 m, Total descent: 1141 m

Altitude range 3081 ft (Altitude from: 1715 ft to 4796 ft)