3,7
7,4

близу Jelašnica (Serbia)

Za poslednji dan našeg boravka u Niškoj Banji odabrali smo posetu Jelašničkoj klisuri. Nekoliko trekova preuzetih sa interneta su bile jedine informacije kojima sam raspolagao uz neke šture informacije iz pozivnog pisma Tradicionalne akcije koje se u proleće održava u Jelašnici. U subotu uveče sam dobio još jedan trek od Vukana iz NIša.

Nedeljno jutro, polazak autobusom do Jelašnice, izlazimo odmah na skretanju za selo. Pratimo put, prelazimo potok, skrećemo udesno uzbrdo ulicom koja nas dovodi do crkve. Tu nailazimo na markacije ali odustajemo da idemo tim putem, nastavljamo još malo kroz selo pa nešto kasnije skrećemo strmom ulicom uzbrdo. Prestaje asfalt, počinje nešto blatnjavija staza. Dobro, blata još nismo imali za ova tri dana.

Staza je markirana, uvodi nas u potok. Sve oko nas je mokro, mokri smo i mi, izlazimo na čistinu, pred nama su stene, nailazimo na dobar šumski put sa koga skreće staza ka vrhu. Vrh se zove Radov kamen i nalazi se na 580 metara nadmorske visine. Sa njega kao i sa nekoliko okolnih kamenitih vrhova pruža se lep pogled na greben Suve planine i okolinu. Sa vrha pratimo stazu nadole, dolazimo do jednog izvora, tu skrećemo ka Prozorcu. Tu se srećemo sa poznatom grupom planinara, većinom su to učesnici trke Sokolov put ali ima među njima i nekih koji to nisu :-)

Vraćamo se stazom do izvora, penjemo na vidikovac i sa njega lagano spuštamo do asfaltnog puta. Asfaltom idemo ka selu, prolazimo kraj vodopada Ripaljka. U krivini pre mosta napuštamo asfalt i krećemo ka selu Rautovo. Teško je opisati ovaj put, većinom to i nije bio put, ni staza, izgleda da smo negde omašili onaj pravi pa smo najvećim delom išli nekim uraslim stazama i bogazama paralelno sa putem koji je bio ucrtan u treku koji sam preuzeo sa interneta. No, to nije bila smetnja da ceo prolazak ove deonice ne bude zanimljiv i uzbudljiv. Na oko 1 km pre sela izbijamo na dobar šumski put koji nas dovodi do Rautova i asfaltnog puta prema NIškoj Banji.

Odmah nailazimo na etno kuću Ranđelović, domaćin nas poziva unutra da nam pokaže zbirku. Teško je odoleti pozivu. Sledi rakija, kafa, slatkiši. Nije ni čudo što smo se zadržali više od pola sata. Treba sada požuriti, jer u 15 sati imamo bus za Niš. Nakon nepunog kilometra shvatam da sam zaboravio štapove kod ograde etno kuće. Šta ću, moram nazad, inače će i štapovi postati deo zbirke.

Do NIške Banje nije bilo nikavih problema, asfaltni put nas dovodi do šetališta gde je naša mala avantura i okončana.