Средње

19. април 2021.

април 2021

Outdoor Navigation

Guide yourself along millions of outdoor trails from your smartphone. Even offline!

Outdoor Navigation Outdoor Navigation

близу Banjica, Central Serbia (Serbia)

Polazak iz sela Banjica sa raskrsnice puta za manastir Stjenik,odmah ostro uzbrdo kratko asfaltom i sumsla staza.Prvo smo skrenuli inobisli izbliza Stjenicku Prerast,zatim se vratili i nastavili uspon ka Stjeniku,nekoliko lepih vidikovaca.Ostra i strma staza,pazite na poskoke za vreme toplih dana.Ako bi nastavili stazom dalje od Stj.prerasti prosli bi ispod vrha i obisli Jovanovu pecinu i ukljucili bi se na trek posle spusta sa vrha.Dalje sumski put sirok relativno dosadan sa blagim postepenim usponima.Livada sa desne strane sa pogledom na Dragacevo blizu pocetka uspona na Crnu stenu,najvisi vrh Jelice.Lagan i kratak uspon kroz sumu,vrh u sumi,a malo dalje stazom odlican vidikovac stena sa pogledom na Dragacevo,Goliju,Troglav,Cemerno,Stolove..I dalje kod repetitora malo napred stazom jos jedan vidikovac,nismo isli do njega.Povratak sa vrha istim putem,zatim odvajanje u desno za spust ka manastiru Stjenik,kraci put,jedva se primecuje staza,stare markacije.U gornjem delu staze popadalo drvece otezava kretanje ali je uzbudljivo i interesantno.Ima neposredne po silasku ss vrha i druga staza desno koja vodi ka manastiru ali mislim da je duza i da ima i delove sa usponom,nismo isli tuda.Kod manastira kratko do izvora i nazad asfaltom od manastira do prevoza.Lepa staza ,nije previse teska,ima sta da se vidi.Trek je tacan bez promasaja.