zli3005

22. април 2018.

април 2018

2 коментар(а)

близу Ovčar Banja, Central Serbia (Serbia)

Kablar-stene- noževi- Đurakina staza

Ovo je kombinacija postojećih markiranih staza na Kablaru. Popeli smo se stazom broj 2 uz opasku da smo pri vrhu malo modifikovali kako bi popeli jednu strmu stenu visine nekoliko metara , takođe , i na samom startu je bila modifikacija gde smo počeli penjanje strmom stenom odmah iznad tunela. krajnji oprez je potreban, ko neće tako da penje nek produži kroz tunel i nailazi na obeleženu stazu broj 2. Spust je bio stazom broj 5. izuzetno lepa staza koja većim delom ide kroz šumu a na momente se otvara bezbroj divnih vidikovaca na banju i na meandre . Zahteva konstantnu pažnju kako zbog kamenitog dela staze tako i zbog zmija koje su jako česta pojava na ovoj planini.

Planinarski dom

Vidikovac

Vidikvac 2

Vidikovac 3

Pećina

Pećina neka....

Ponor

Vidikovac 4, strme stene

Možda najlepši vidikovac,idealno mesto za odmor

Vrh

Vrh Kablara

Najveći vrh Kablara 889m

Kraj

2 коментар(а)

• Слика од milos valjevo

milos valjevo 08.03.2019.

Врло тешка стаза, захтева изузетно стрпљење преласка

• mitar027 08.02.2021.

Predlažem da se iz naslova "Kablar-stene- noževi- Đurakina staza" izbace "noževi", pošto ih ova staza zaobilazi. Ono što ova staza uključuje je "Elenina staza". Peli smo se Eleninom stazom i spuštali peticom i slučajno sam primetio da se moj track potpuno poklapa sa ovim koji sugeriše da uspon vodi stazom "noževi". To je sasvim druga staza.

Sa staze se velikim delom pružaju neverovatni pogledi, pogledi sa "skrivenih" vidikovaca na meandre su možda čak i lepši od onog sa ograđenog vidikovca.

Staza je lepa, vredi je proći i ne prpeoručujem je turistima.