exploreri

Recorded фебруар 2019

4,0
7,9

близу Kakanj, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Prelijep februarski dan, setnja prekrasnom klisurom koju pravi rjecice Zgosca , putem koji vodi od Kaknja do obliznjih naselja i izletista i ski centra Ponijeri.
Zgosca je vrludajuci na par mjesta napravila prekrasne usjeke u stijenama.
Krajni cilj setnje bilo je izletiste Vidikovac odakle se za ljepsih dana pruza prekrasan pogleda na tok Zgosce i na sam Kakanj. U blizini Vidikovca nalazi se podrucje Gradine sa oznacenom nekropolom stecaka.
Do Vidikovca sam stigao skrecuci u naselju Ivnica desno prema Semetisu i nedugo nakon skretanja skrecuci sa puta prema Semetosu desno, prvo makadamskim putem a zatim oznacenom stazom.
Po zavrsetku uspona lijevo se odvaja put za nekropolu a desno za Vidikovac.
Vratio sam se stazom koja prolazi kraj nekropole i vodi do planinarskog doma Bocica , skrenuvsi lijevo prema naselju Zagradjen i putu koji vodi od naselja do Kaknja spojivsi se sa dolaznim putem.

Ideja za neki naredni put ovim krajevima prepunim prirodnih ljepota, pitomih brda , starih spomenika i zanimljivih naselja gdje se mijesa staro i novo, jeste dolazak autom do naselja Ivnica i setnja odatle kako bi se izbjeglo pjesacenje kraj dosta prometne ceste i iskoristilo vise vremena za obilazak prirode, planinarskog doma Bocica i mozda i naselja Nazbilj u kojem se nalazi jos jedna oznacena nekropola stecaka. Ipak i tako se isplati na par mjesta zastati i diviti se rjecici Zgosci i klisuri kroz koju prolazi
tu pocinje uspon i put-staza prolazi kraj livada i ide rijetkom sumu
odavde se put odvaja lijevo prema vidikovcu i desno prema gradini sa nekropolom
nekropola se sastoji od nekoliko stecaka manjih dimenzija u obliku ploce sanduka i sljemenika, bez vidljivih natpisa ili bilo kakvih inkripcija.