stefs
  • Слика од KLISURA REKE GRADAC Jovanja - Ćelije - Gradac - Lelići - Sandalj
  • Видео запис од KLISURA REKE GRADAC Jovanja - Ćelije - Gradac - Lelići - Sandalj

Uploaded 11.06.2018.

Recorded јун 2018

5,1

близу  Sandalj, Central Serbia (Serbia)

Od manastira Jovanja se treba spustiti asfaltnim putem do glavnog puta i nastaviti njime oko 1 km prema Valjevu. Staza dalje skreće desno i kolskim putem se uzdići na plato Strmne gore gde se takođe jednom dužom deonicom asfaltnog puta stiže do najdužeg stepeništa u Srbiji (930 stepenika) koje se spušta do manastira Ćelije. Uređena i obeležena staza u nastavku vodi kroz klisuru reke Gradac (zaštićeno prirodno dobro) do izvora ove reke (Zlatanac). Uz jarugu Dubokog potoka se ide šumskim putem, a zatim makadamskim pored zaseoka Ćosići do asfaltnog puta kroz selo Lelići. Desno tim putem se stiže do manastira Lelić. Od obližnje crkve Svetog Vladike Nikolaja se smenjuju uže pešačke staze i kolski putevi sve do manastira Jovanja, odnosno početne tačke. Vodič: Stefanović Slobodan iz Užica.