Лако

18. април 2021.

април 2021

Advanced Filters

Filter by recording month or date. Find trails only from people you are following.

Advanced Filters Advanced Filters

близу Rogača, Central Serbia (Serbia)

18. april
učesnika 58
vodič MIla M.

trasa: manastir Tresije - Beli kamen - vidikovac - ostaci manastira Kasteljan - Košutica - manastir Pavlovac - spomenik - manastir Tresije

Nedelja je bila rezervisana za Kosmaj. Posle jučerašnje Fruške gore i malo podbijenih stopala sledilo je rano ustajanje i polazak ka manastiru Tresije odakle smo krenuli u obilazak staze koja je nekako najsadržajnija na ovoj šumadijskoj planini.

Kosmaj sam najčešće posećivao u okviru Noćnog marša Kosmaj Avala, bio sam jednom i na planinskoj trci a poslednji put sam na Kosmaju bio pre tačno pet godina. Mila je predložila da se manje više krećemo istom tom stazom kojom sam ja vodio grupu pre pet godina samo da obrnemo smer kretanja i da nam početna i krajnja tačka budu kod pomenutog manastira Tresije.

Jutarnja kišica nas je dočekala i ispratila na stazu. Malo asfalta, malo tucanika i već smo u blatu, bilo mi je jasno da će staza biti većim delom blatnjava ali se nisam brinuo oko prohodnosti iako su do mene doprle neke informacije da su pojedine grupe planinara prekidale akciju zbog blata.

Prva znamenitost na stazi bilo je spomen obeležje srpskim vojnicima iz Prvog svetskog rata na Belom kamenu. Od spomenika vodi staza do vidikovca, nažalost vremenski uslovi nam nisu išli na ruku jer se zbog magle nije videlo gotovo ništa.

Nastavili smo dalje periodično se klizali niz strmu blatnjavu padinu na stazi koja vodi do ostataka manastira Kasteljan. Vremenske prilike su se počele popravljati, magla se podigla a kišica je već prestala padati pa su se polako otvarali pogledi ka ostalim šumadijskim planinama.
Na delu posle Kasteljana ka Košutici je i najproblematičniji deo staze, ograđeni vinograd, mi smo koristili prolaz tik uz ogradu, manje više prohodno uz jedno preskakanje ograde, možda je bolje rešenje bilo da se izvši obilazak sa druge strane vinograda, možda nekom drugom prilikom pokušamo prolazak tuda.

Uspon na Košuticu definisao sam kao niti nižeg vrha niti teže staze, naravno da staza nije teška samo što je na pojedinim delovima bila mnogo klizava pa je to davalo dodatnu draž usponu. Na vrhu je lovačka čeka a konačno se i pogled otvorio pa smo mogli videti da se vrhovi Rudnika bele od snega (kome u aprilu već nije vreme).

Sledio je spust do asfalta, pa malo hodanja putem ka manastiru Pavlovac. Od manastira nastavljamo zanimljivom uskom vijugavom stazicom do ponovnog izlaska na asfaltni put, sa puta skrećemo ka Kasteljanu odnosno sa tog šumskog puta nastavljamo pravo i ponovo izbijamo na asfaltni put u blizini fudbalskog terena i popločane turističke staze ka spomeniku iz II svetskog rata i simbolu Kosmaja, spomeniku koji se nalazi na 576 m nadmorske visine i vidljiv je iz daljine. Ujedno je to i najviša tačka na kojoj smo bili na Kosmaju s obzirom da vrh nije dostupan za planinarske posete.

Preostalo je samo da se spustimo do manastira Tresije i našeg autobusa lepom, širokoma šumskom stazom.

Autobusko stajaliste

Manastir Tresije

Mostic preko potoka

Broad-Leaved Forest

ograda, ide se uz ogradu, pomalo zaraslo

Ostatci manastira Kasteljan

Mesto Za Odmaranje

• Слика од Fikus19

Fikus19 16.08.2022.

I have followed this trail  проверено  View more

Odlicna staza. Deo gde se prolazi pored ograde nekih 100m je skroz obrastao rastinjem i ne prohodan je, mi smo preskocili ogradu i presli smo u vinograd da bi obisli taj deo. Svakako osim toga sve je bilo odlicno.