Maslačak

Recorded децембар 2018

3,1
6,2

близу Filmski Grad, Central Serbia (Serbia)

22. decembar 2018.
Košutnjak, kružna markirana staza
broj učesnika 36
Trasa: vodotoranj - spomenik Mihajlu Obrenoviću - Hajdučka česma - Topčider - spomenik srpskim vojnicima - vodotoranj

Poslednja akcija udruženja van Subotice za ovu godinu. Najavljeno otopljenje u prvim danima zime donelo je topljenje snega i raskvašen sneg. Samim tim i hodanje je bilo otežano pa sam planiranu trasu korigovao na pojedinim deonicama.

Košutnjak sam upoznao u pretekle dve godine kada sam pešačio markiranom stazom i pomagao na kontrolnoj tački kod Hajdučke česme na planinskoj trci koju organizuje PSK Balkan iz Beograda. Upravo je trka bila motiv da baš na ovaj dan dođem ponovo u Košutnjak ali ovaj put sa grupom, smatrao sam da će staza biti dovoljno atraktivna za sve članove udruženja.

Za polaznu tačku pešačenja odabrali smo parking preko puta restorana Filmski grad, mesto gde smo bezbedno mogli parkirati bus koim smo doputovali. Delimično zaleđenom stazom pošli smo ka spomen obeležju Mihajlu Obrenoviću. Napustivši zaleđenu stazu zašli smo u netaknutiji deo šume, videlo se po tragovima da je pre nas ovde prošlo znatno manje ljudi nego na početnom delu staze. Gazili smo vlažan sneg, prelazili potok, penjali se i spuštali klizavim padinama, baš kao na pravoj planini. Tek pogled na gps i podatak da smo na nepunih 200 metara visine je vraćao u realnost.

Usput smo svratili na kontrolnu tačku planinske trke koju organizuje PSK Balkan iz Beograda, na Hajdučkoj česmi smo pozdravili Milorada i Vesnu sa kojima sam na istom mestu dežurao u prethodne dve godine. Nastavili smo dalje ka Topčidarskom groblju, usput smo sretali i pozdravljali trkaće, navijali i bodrili ih da istraju na teškoj, raskvašenoj stazi.
Kod groblja smo napravili pauzu. Asfaltnim putem smo se spustili do Topčiderskog parka, tu sam odlučio da dalje ne idemo nego da se asfaltnim putem vratimo do groblja pa onda da krenemo ka ski stazi. Na delu oko ski staze smo napravili možda nepotrebno zaobilaženje i vratili se na kratko u civilizaciju, ponovo se uključili u markiranu stazu i došli do spomenika braniocima Beograda iz 1915. godine. Zajedničko fotografisanje pa ulazak u završi deo pešačenja. Nailazimo na startno mesto planinske trke, pozdravljamo se sa organizatorima, Milanka i ekipa su uz Nikolinu pomoć napravili kvalitetnu i masovnu manifestaciju u zimskim uslovima.

Snimanje treka sam prekinuo na ovom mestu, krenuo sam u potragu za prodavnicom pa tek onda sam otišao do autobusa, Srećan i zadovoljan što su mi noge i u ovakvim uslovima ostale suve, cipele su položile test.

Pored svih otežavajućih okolnosti ipak je bilo više nego zanimljivo danas u Košutnjaku