kusevija

Recorded мај 2020

1,6
3,3

близу Crna Reka, Central Serbia (Serbia)

PEŠAČKA STAZA KROZ KANJON CRNE REKE

Crna reka je pritoka reke Ibar. Izvire na obroncima planine Stolovi, pa zato posle otapanja velikih snegova bogata je živopisnim slapovima, samim tim privlači veliki broj zaljubljenika u prirodu.

Ako se odlučite za obilazak ove trase poželjno je da imate prevozno sredstvo kako ne bi uzaludno trošili snagu i vreme na dolazak do početka staze. Najbolja opcija je da pođete iz Mataruške banje. Skrenite u Pećinsku ulicu i nastavite asfaltnim putem pravo uz istoimeni potok. Posle 1km prolazite pored osnovne škole u Matarugama, u blizini se nalazi i prodavnica. Posle 500m nalazi se plava trafostanica iza koje posle nailazite na raskrsnicu, gde skrećete desno i nastavljate dalje putem uz desnu obalu Ibra. Uskoro prestaje asfalt i u nastavku kretaćete se makadamskim putem u dužini od 2,5km. Usput se mogu videti lepo uređene vikendice, a takođe sa vaše leve strane i dva izvora sa pijaćom vodom. Posle par stotina metara stižete do raskrsnice odakle počinje ova trasa. Pored puta postoji proširenje gde možete parkirati vaše vozilo i avantura može da počne :)
Na raskrsnici skrećete levo i nastavljate makadamskim putem uzbrdo nekih 350m, zatim sledi opet raskrsnica na koju će te ponovo doći u povratku. Nastavite pravo oko 1 km, nakon čega sa vaše desne strane će biti šumska staza koja se spušta pravo do Crne reke. Ovde je tok reke uzak tako da će te je lako preskočiti i preći na njenu levu obalu. Staza dalje nastavlja uzbrdo neko vreme , zatim izlazi iznad samog korita gde dalje nastavlja stranom. Na ovoj deonici kada je vodostaj dobar moguće je videti nekoliko slapova, na ovoj trasi je ubeleženo samo dva.
U nastavku trasa ide kroz bukovu šumu do izlaska na makadamski put koji se sa Stolova spušta u Zamčanje. Ovaj deo nije nešto posebno interesantan pošto nastavljate da se krećete makadamom u dužini oko 1km. U nastavku vas očekuje osvežavajući izvor Lokve, koji nastaje od potoka pod nazivom Lokvanjac. Ovde je idealno mesto za odmor i uživanje u hladovini koju pravi gusta bukova šuma. U nastavku sledi malo uspona kroz šumu do raskrsnice, odakle kreće povratak na početnu tačku. Na raskrsnici je potrebno da skrenete desno i krenete da se penjete do vrha Rudača 718m. Staza prolazi grebenom, uspon je blag i ne zahteva mnogo snage. Sa vrha Rudača sledi spuštanje kroz šumu sve do korita Crne reke. Spuštanje je uglavnog grebenom, tako da prolazite dva vidikovca odakle imate odličan pogled na lakat krivinu na Ibarskoj magistrali i planinu Troglav. U ovom delu staze treba biti pažljiviji zbog mogućeg okliznuća. Kada se spustite ponovo u korito nailazite na branu koju meštani u letnjim mesecima koriste za kupanje. Blago uzbrdo dolazite na raskrsnicu i makadamski put kojim se vraćamo nizbrdo do početka staze.

Dužina staze: 7km
Uspon: 500m

Staza je obeležena strelicama i trakastim obeležijma, uglavnom na stablima. Stazu je osmislio i obeležio poznati kraljevački planinar Branislav Binić - Bine

Izvora sa pijaćom vodom ima na početku staze i na izvoru Lokve. Izvor je moguće da presuši tokom letnjih meseci tako da preporuka je da se ponese 2l vode.

NAPOMENA:

Staza nije dugo uređivana pa u šumama se može naći mnogo oborenih stabala, takođe u letnjim mesecima moguće je da pojedini delovi staze nisu pristupačni.

Najbolji period za obilazak trase: April i početak Maja

Sve informacije vezane za trasu:
Marko Kuševija
mob: 064/ 539 82 41
kusevija@gmail.com
Pаскрсница

RASKRSNICA 1

Posle odvajanja sa asfaltnog puta, u dužini od 2 km kretaćete se makadamskim putem i dolazite do prve raskrsnice gde treba skrenuti levo i nastavite da pratite trasu.