Ambotes

Recorded март 2018

1,5
2,9

Погледана 1488 пут(a), скинута са сервера 82 пут(a)

близу La Llacuna, Catalunya (España)

Aquesta ruta és resultat d’allò que en castellà en diuen un “poyaque”.

La idea inicial era visitar per fi la Roca del Frare, curiositat geològica que apareix en l’itinerari 3 de l’estimat llibre “Curiositats naturals a prop de Barcelona”.

Però... al costat hi ha unes coves que sembla que no estan gens malament.

Però... no gaire lluny hi ha el castell de Vilademàger i Sant Pere de Vilademàger.

I... no havíem encara mai visitat La Llacuna.

Doncs “poyaque” anem a la Roca del Frare, ens empesquem un petit itinerari per passar per tots aquests indrets. I aquí en teniu el resultat.

Com tant sovint, el resultat ha sobrepassat les nostres expectatives :-)

Recomanem seguir el track i les indicacions dels waypoints, doncs no està gaire ben senyalitzat l’entorn.

Aquí només us comentem alguns punts:

- Ens enduem un molt bon record del poble de La Llacuna i de la seva bonica Plaça Major, porxada. Caràcter medieval i de lloc d’estiueig.

- A l’esplanada de davant de la cinglera del castell, hem anat a parar a un racó molt singular amb roques, falgueres ... feèric.

- Quin goig caminar pel camí de lloses de pedra d’accés al castell!

- Bon indret el Castell i Sant Pere de Vilademàger... i bones vistes!

- La zona entre roques, una mena de canal d’uns 150 metres, que resseguim per arribar fins la Roca del Frare, és tota una petita meravella. Ja ens ho direu. Només un petit advertiment: com que hi ha pared de roca a banda i banda, la senyal del gps no és molt bona i, per tant, el track no és molt precís en aquesta zona. Però no hi ha pèrdua. Pel mig es veu un petit corriol i cada cert temps hi ha piles de pedres.

- No entrem a la Cova de les Rondes ni a la Cova de la roca del Frare, ho deixem als espeleòlegs. En el seu interior s’hi van fer troballes dels nostres avantpassats... La companya de Wikiloc Sandra ole ens les mostra per dins, merci!

- Encara que sembli mentida, la Roca del Frare no és gaire visible des de dins de la canal, però no té pèrdua. Un cop passada la Cova del seu nom, seguim per dins de la canal, passat pel costat d’una roca que sembla un mico, talment el Copito de nieve (no us sembla?), seguim uns pocs metres i de seguida a l’esquerra ja es veu que hi ha una mena d’esglaons naturals que permeten sortir a l’exterior de la banda esquerra de la canal rocosa i ja tenim allà la Roca del Frare. Molt singular.

- Al costat de la gran Roca del Frare, en veiem una de més petita però també singular que hem batejat com Roca del Frare petit. En podeu veure les fotos.

- Continuant uns pocs metres més per la canal, a mà dreta trobem, entre els despreniments el que veiem que s’anomena Abric o Cova d’en Seguers, hi en aquest sí que hi podem entrar. I ja donem mitja volta.

- Déu n’hi do el cant dels ocells...

Que també us agradi!

Salut i botes
www.ambotes.com

4 коментар(а)

• Слика од Sandra ole

Sandra ole 17.03.2018.

Hola Ambotes!! A mi no em va donar temps de pujar al castell, estava allà a prop.... llàstima. Com a mínim, amb la teva ressenya i fotos puc esperar a la propera vegada que torni a La Llacuna :) i aprofitaré el teu recorregut. Gràcies!

• Слика од rafa lineros

rafa lineros 26.12.2018.

I have followed this trail  проверено  View more

Muy bonita ruta

• Слика од Ambotes

Ambotes 26.12.2018.

Hola Sandra ole !!
    Disculpa que no et contestés abans... Però veig que el comentari era del març! Així que si no hi has pujat, no has de trigar a fer-ho!
    Salut i botes i Bones Festes!

• Слика од Ambotes

Ambotes 26.12.2018.

Gracias rafa lineros! Y la zona debe de estar este año muy verde...
    Salut i botes i la Llacuna.