Вријеме  5 сата 57 минуте

Recorded октобар 2015

3,0
6,1

Погледана 2237 пут(a), скинута са сервера 138 пут(a)

близу  Eldon, Alberta (Canada)

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In the blog, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Canadian Rockies) Ruta el 5/10/2015; 12 km; +900 -900; 5 hores. Excursió organitzada per amb el següent itinerari: Morraine Lake, Làrix valley, Minnestimma Lake, Sentinel Pass. Participants: Anna, Esther, Josep i Miquel; guies: Ed i Hugo. Tipus de sortida: anada i tornada al mateix punt; Dificultat: fàcil (el desnivell està molt ben traçat).

Avui tornem a començar des del davant de Morraine Lake, en un dia sense boira. El llac Morraine forma part del Lake Louise Parc National de Banff i és un dels quatre que connecta el parc al cor de les muntanyes rocalloses canadenques. Sobre el llac Morraine, a llevant, hi ha uns turons verticals coneguts com Torre de Babel (2310m). Sembla que va ser Walter Wilcox que va posar aquest nom a aquestes roques verticals ja que li recordaven el relat bíblic que parla de la torre que pujava cap el cel. Es tracta d’un roca de quarsita molt espectacular per la seva verticalitat i molt utilitzada pels escaladors. Wilcox va ser un dels primers exploradors de les Canadian Rockies, especialment centrat a la regió del llac Louise. Entre les primeres ascensions compta amb les del Mount Temple, el Mount Aberdeen i el Mount Niblock.

Un dels rètols, en el que em fixo avui explica i mostra el procés de compressió i plegament dels estrats rocosos que van formar les serres que es poden veure cap el sud. Les grans pressions provinents de les plaques de l’oest van plegar el vell fons marí que es va aixecar i es van formar les Rockies que, amb el transcurs del temps i l’erosió, han deixat el paisatge actual.

Comencem a caminar pel Larch Valley Trail, amb les vistes sobre la serra del fons, al sud, on destaquen el Mt Bowlen, el Mt Tuzo i el Mt Allen. Recordem que estem a la província d’Alberta, en frontera amb la Columbia Britànica. Respecte del cim Bowlen ... ...

Go to the blog

5 коментар(а)

• Слика од dpando

dpando 27.10.2015.

espectacular hike .. més encara pujar al temple

• Слика од Miquel Garriga

Miquel Garriga 27.10.2015.

Jajaja tens raó dpando... està alla mateix, però ja és una altra història.
    Gràcies per la valoració.
    Salut i muntanya!

• Слика од dpando

dpando 29.10.2015.

un pedregal rutal de sentinel cap amunt...pero molt maco molt molt

• Слика од Grancanaria68

Grancanaria68 19.06.2019.

Preciosa ruta, espero hacerla pronto, si hay osos supongo que tendremos que unirnos a un grupo. Gracias por compartir

• Слика од Miquel Garriga

Miquel Garriga 21.06.2019.

Sí, muy guapa!
    Tened en cuenta que los rangers multan a grupos de menos de 4 personas (segun indican en algun rotulo). Y osos, haberlos haylos! En una de las excursiones encontramos en medio del camino una buena y enorme deposición aun humeante. Suponemos que nos oyó, dejó el obsequio y marchó.
    Al contrario que con el oso blanco (que se puede encontrar en Groenlandia) y que nos vé como un sabroso manjar, el grizly en cuanto oye gente tiende a marxar... però nos tiene que oir. Ataca (se defiende) cuando le sorprendemos y se asusta. Por ello se supone que un grup de cuatro o más hace el suficiente ruido.
    Así que felicidades; si vais serà una magnífica satisfacció para vosotros. Yo tengo un gran recuerdo de la Rocosas del Canadà.