redhit

Uploaded 24.02.2019.

Recorded фебруар 2019

5,4

близу Rudnik, Central Serbia (Serbia)

Jedna nesvakidašnja akcija na planini Rudnik koja obuhvata osam njegovih vrhova viših od 1.000 m.n.v. Staza je kružna, počinje i završava kod hotela Neda u naselju Rudnik. Za zimsko doba godine i teren pokriven snegom to je prilično zahtevna akcija, pogotovo za veći broj ljudi na stazi. Iako hladan, dan je bio obasjan suncem pa smo uživali u bajkovitim snežnim pejzažima. Imali smo sreće da je sneg bio zaleđen pa smo se lakše kretali i nismo propadali u njemu. Ipak, hodanje po snegu je svakako teže nego po suvom a na početnom delu treka zaobišli smo strmije uspone kroz šumu gde je moglo da se preči i malo skrati te ako idete po lepšem i suvom vremenu možete do Cvijićevog vrha skratiti za oko 1,5 km. Najlepši i u suštini jedini pogled je sa Malog Šturca (ranije Srednji Šturac) kao i sa vidikovca između doma i Prlinskog Visa (ranije Mali Šturac) koga nemojte zaobići. Na Cvijićevom Vrhu se nalazi repetitor a ostali su u šumi, no ipak bilo je lepo obići ih sve u jednom cugu, a i kretanje po idiličnim, snegom prekrivenim šumskim predelima itekako ima svoju lepotu i draž. Šest vrhova se nalazi na kružnoj stazi a za dva se mora odvojiti po oko 1,5 km od nje, tako da smo u suštini dva puta prešli preko Banetovog vrha odakle se odvaja za vrh Molitve, a isto tako i vrh Paljevine odakle se odvaja za vrh Tavan. Moram naglasiti da smo u vezi Tavana malo pogrešili jer se taj vrh u suštini nelazi par stotina metara dalje od onog koji je obeležen ovde, što sam shvatio tek kasnije jer je teren u šumi a došli smo do prilično izraženog uzvišenje te mislili da je to vrh. Ono što je još bitno je to da se od vrha Paljevine ka vrhu Marjanac najpre morate spuštati jako strmom stazom ka jaruzi a potom strmim usponom izaći na poslednji, osmi vrh u nizu. Odatle takođe jednim delom imate jako strm spust a onda završnih 2 km od Mise lagano putem. Verovatno postoje i jednostavnije alternative da se izvede ova staza koja će pokriti svih osam vrhova, pogotovo tu mislim na poslednji deo od Paljevina do kraja ali eto, ovo je bio naš put pa se nadam da će nekome ove informacije značiti.