silvan.tim

Recorded март 2020

3,3
6,6

близу Prokići, Central Serbia (Serbia)

Još jednom smo se uverili da Povlen nikad ne razočara kada je sneg u pitanju. I nismo pogrešili kada smo za ovonedeljnu akciju izabrali baš njega, iako je u većini zemlje najavljena kiša. Nadali smo se barem malom snegu a dobili mnogo više nego što smo očekivali. To je naravno, u mnogome otežalo akciju, ali i pored toga prihvaćeno sa oduševljenjem.
Obišli smo vrh BEDEN koji nije toliko atraktivan i često posećen kao standardna tri vrha Povlena, pa i ne čudi dubok sneg kojim niko nije prolazio. Krećemo sa Debelog Brda standardnom stazom ka planinarskom domu a onda se kod table JABLANIK odvajamo desno, prelazimo mostić preko reke Trešnjice i nastavljamo markiranom stazom koja ide ka Pašnoj Ravni i planini Jablanik. Ubrzo se odvajamo levo sa markirane staze i bez markacija, po dobrom snegu, intuitivno pratimo stazu ka Bedenu. Pred vrhom je nešto strmiji uspon dok se sam vrh nalazi na prostranoj zaravnjenoj površini kojom mislim da prolazi i kolski put jer se u neposrednoj blizini nalazi i nekoliko kućica, no sada je sve bilo pod dobrim snegom. Spuštamo se ulazeći vrlo brzo i šumu i nastavljamo dalje intuitivno da tražimo najbolju opciju. Dolazimo tako i do izvora reke Trešnjice. Krećemo se dalje ka Malom Povlenu, još neko vreme neobeleženom stazom, sve dok ne dođemo do raskrsnice gde se levo ide ka domu a mi nastavljamo desno ka Malom Povlenu. Dalje je standardna staza koja izlazi najpre do male crkvice podno vrha, a potom i nešto strmijim usponom kroz šumu na sam vrh Mali Povlen. Povratak istom stazom do pomenute raskrsnice, a potom ka planinarskom domu i Debelom Brdu gde je početak i kraj staze. Akcija izvedena 08.03.2020.god.
Most

Raskrsnica Planinarski dom - Vrh Mali Povlen
Verski lokalitet

Crkva

Crkva posvećena Sv. Prvomučeniku Arhiđakonu Stefanu. Arhiđakon Stefan je izuzetno poštovan svetac i crkva mu četiri puta godišnje daje pomen. Hramovna slava ove crkve je Sv. Stefan Letnji, poznat i kao Vetroviti, kada crkva slavi otkriće i prenos njegovih moštiju. Slavi se 15. avgusta.