redhit

Recorded март 2019

2,9
5,7

близу  Ovčar Banja, Central Serbia (Serbia)

Najlepša i najatraktivnija priča koju na Ovčaru možete napraviti. Ozbiljan uspon najtežom pešačkom stazom (staza br. 9 ili Ratkova staza), potom uživalački i duhovni deo uz obilazak dva manastira i prelepih slapova banjskog potoka.
Akciju smo počeli sa parkinga ispod doma PD Železničar. Nakon nešto manje od 1 km stiže se do železničkog mosta preko koga prelazimo reku i spuštamo se na magistralu (magistralom morate hodati pažljivo i obavezno u koloni) i posle par stotina metara stižemo do tunela gde se levo odvaja stari put (zovu ga i ljubavnim putem). Ukoliko dolazite prevozom koji će nastaviti dalje možete akciju početi i ovde i skratiti ovih 1,5 km (moguće je i ovde parkirati ali je ipak sigurnije u banji, pogotovo ako je u pitanju bus). Preko reke gledate u manastir Nikolje i desno od njega planinarski dom PD Kablar. Nakon nekih 400m ljubavnim putem skreće se desno, imate jedan kraći deo strmog uspona pa malo ravno i onda se skreće levo u šumu odakle kreće žestokih 2 km konstantnog uspona do vidikovca ispod samog vrha (waypoint Vidikovac 5). Ratkova staza je zahtevna kondiciono ali potpuno bezbedna i dobro markirana. Ide kroz šumu ali na nekoliko mesta ima prelepe vidikovce. Sa vrha smo se spustili do ženskog manastira Sretenje, gde su nas vrlo ljubazne monahinje ugostile i počastile kafom i kolačima. Dalje smo nastavili do muškog manastira Sv. Trojice koji smo takođe posetili i od lokalnog monaha pobliže upoznati sa njegovom istorijom. Dalje sledi spuštanje ka Ovčar Banji ali smo se malo pre kamenog mosta odvojili putem za Debelu Goru da bi obišli Banjski potok koji će vas oduševiti svojim prelepim kaskadama. Akciju smo završili kod bazena i začinili kupanjem u termalnoj banjskoj vodi dok je deo grupe nastavio još oko 1km nazad do doma i tako zatvorio ceo krug. Sve u svemu jedna divna akcija za početak proleća. Akciju su 10.03.2019.god. organizovali "Planinari 2. kategorije" (ukupno 25 na stazi) uz nesebičnu podršku domaćina iz Čačka, Đurake i Zorana. Veliko hvala i mom prijatelju Ćiri iz Čačka, koji na žalost zbog povrede nije mogao da bude sa nama ali je mnogo doprineo organizaciji.
Restoran na reci pripada planinarskom domu PD Železničar koji se nalazi par desetina metara iznad
Nakon silaska sa železničkog mosta ide se kratko magistralom do tunela ali se mora voditi računa zbog vozila koji često idu velikom brzinom
Kada se magistralom stigne do tunela odvaja se levo na stari (ljubavni) put. Moguće je i ovde ostaviti vozilo i početi akciju.
Skretanje sa ljubavnog puta desno, postoji markacija
Skretanje levo u šumu, odavde počinje konstantan strm uspon
Prvi vidikovac na koji se nailazi. Potrebno je odvojiti se nekoliko metara sa staze i popeti na malu stenu. Pravo je
Odmah iznad vidikovca 1, direktno na stazi. Odličan pogled na meandre Zapadne Morave kao i manastire Uspenje i Jovanje.
Sa vidikovca 3 direktno se gleda na Kablar
Poslednji vidikovac, neposredno ispod vrha Ovčara i predivan pogled na panoramu Ovčarsko-Kablarske klisure.
Vrh Ovčara se nalazi u šumi ali sa leve strane takođe imate pogled na meandre. Na vrhu se nalazi pečat ali morate poneti jastuče i mastilo.
Prečica preko livade, da se malo skrati i ne ide kolskim putem
Ženski manastir, podno vrha Ovčara, na nekih 800 m.n.v. Ljubazne monahinje vrlo rado će vas ugostiti i počastiti.
Od Sretenja se kratko ide asfaltnim putem a onda desno skreće u šumu gde se strmim silaskom spušta do manastira Sv. Trojice.
Muški manasti, pripada Eparhiji žičkoj Srpske pravoslavne crkve.
Potok u šumi
Sa kolskog puta koji vodi ka Debeloj Gori odvaja se levo i spušta strmo kroz šumu ka Banjskom potoku.
Banjski potok, sa prelepim slapovima svakako vredi obići
Kameni most na Zapadnoj Moravi, kojim se izbija na magistralu u Ovčar Banji.
Neposredno pre izbijanja na kameni most postoji raskrsnica gde se levo kolskim putem ide za Debelu Goru. Ukoliko želite da obiđete banjski potok nastavite tuda. Desno se izlazi na kameni most i Ovčar Banju.
Bazen sa termalnom vodom.