xibiloc

Recorded фебруар 2017

3,2
6,5

Погледана 1064 пут(a), скинута са сервера 17 пут(a)

близу Paihia, Northland (New Zealand)

Ruta des de Paihia fins a l'Opua Forest mitjançant l'Oromahoe Traverse, passant pel mirador de la Paihia School Road Track a l'anada, tot allargant la ruta per completar l'Opua Kauri Walk, i resseguint exactament el mateix camí a la tornada.
La ruta comença just a l'inici de l'Oromahoe Traverse, on es troba situat el cartell. Els aparcaments a la població de Paihia són majoritàriament temporals (només per 30 minuts o 1 hora), o bé són de pagament (i força cars!). En aquest cas, s'ha deixat el cotxe en una zona d'herba allunyada de la població (just al costat del cartell), tot i que aquests aparcaments són escassos. El cartell de l'inici de la ruta ofereix l'opció llarga, l'Oromahoe Traverse, i també una opció més curta, que arriba només fins al mirador de la Paihia School Road Track. En aquest cas s'ha fet primer la ruta curta (només a l'anada), i tot seguit s'ha completat la llarga. Només d'entrar al bosc se senten els cants d'una multitud inimaginable d'ocells, i es troben cartells avisant de la fragilitat dels kauris (arbres molt valuosos i endèmics de Nova Zelanda que agafen malalties com a conseqüència dels fongs i altres substàncies que la gent porta enganxades a les sabates), i de la possibilitat que hi hagi kiwis (ocells no voladors endèmics també de Nova Zelanda, en perill d'extinció, i que s'han convertit en la icona del país) vivint al bosc. Al cap de poca estona s'arriba al mirador de la Paihia School Road Track, des del qual es poden veure bones vistes de la Bay of Islands, el primer lloc on es van establir els colonitzadors europeus, i fins i tot de Waitangi, el famós lloc on es va signar el polèmic Tractat de Waitangi pel qual es regulaven les relacions entre Māori i Pākehā (neozelandesos d'origen europeu), incloent l'annexió del país a l'Imperi Britànic a canvi de la seva protecció, tot i que les interpretacions són diferents depenent del bàndol. Continuant la ruta, es travessa l'Opua Forest seguint un camí monòton, molt frondós gràcies al passadís cobert que formen els arbres, i amb constants pujades i baixades que fan que el desnivell acumulat final de la ruta sigui força més elevat del que semblaria en un primer moment. Durant aquesta travessa també es poden observar moltes trampes destinades a eradicar les plagues de depredadors no desitjats, com ara rates i mosteles, que són un problema a tot el país perquè no hi ha cap altre depredador que els persegueixi (Nova Zelanda va ser un dels últims indrets a acollir mamífers, ja que fins aleshores havia sigut una terra dominada majoritàriament per ocells, motiu pel qual molts d'ells eren no voladors, ja que no havien de témer depredadors que s'emportessin els ous que reposaven en nius a terra). En arribar al final de la travessa, un altre cartell indica que, a uns 800 metres seguint la carretera, hi ha una petita ruta per veure kauris, de manera que es decideix anar-hi. Durant la curta ruta es poden veure kauris de diferents edats, i tot el camí està molt ben preparat per tal d'evitar el contacte directe de les sabates amb les arrels dels arbres, que podrien agafar la malaltia que els afecta. De forma inesperada, la ruta s'acaba en una plataforma on hi ha un banc per seure i, just davant del banc, un kauri gegant que destaca sobradament per sobre dels altres.
Després d'admirar una llarga estona l'arbre, es reprèn el camí de tornada desfent exactament el mateix camí que a l'anada, ara sense aturar-se al primer mirador, però.
La ruta està molt ben preparada, amb passarel·les en els llocs més complicats, i sense grans complicacions en el camí, a part del desnivell acumulat i d'alguna pujada o baixada una mica més pronunciada. Pel que fa a la senyalització, aquesta és més que correcta, i la ruta no admet cap tipus de confusió perquè no hi ha camins secundaris. L'Oromahoe Traverse es pot fer una mica monòtona perquè el paisatge és sempre el mateix; camins frondosos que travessen el bosc. De totes maneres, no hi ha cap pujada o baixada que duri molta estona, i una pujada sempre es compensa ràpidament amb una baixada, o a l'inrevés. És una ruta agradable, amb un soroll espectacular del cant dels ocells (n'hi ha moltíssims!), i amb una bona sorpresa si es decideix completar la ruta amb l'Opua Kauri Walk.