Maslačak

15. март 2021.

март 2021

Outdoor Navigation

Guide yourself along millions of outdoor trails from your smartphone. Even offline!

Outdoor Navigation Outdoor Navigation

близу Garić, Central Serbia (Serbia)

14. mart 2021.
Pasjača

Dilemu kuda na Pasjaču prelomio sam u subotu uveče nakon silaska sa Vidojevice. Idemo stazom s puta Prokuplje-Žitorađa, sa skretanja za Rastovnicu, s obzirom na do sela nema asfalta nisam hteo da se vozimo minibusom nego da pešačimo, ujedno to je bila prilika da Rastovničko jezero vidimo iz bliza. U selu, na raskrsnici postoje putokazi za Pasjaču, i staza je markirana, možda poneka markacija zahteva osveženje farbom ali ko pražljivo gleda ne može da imaši posebno što veći deo staze prati makadamski, šumski put ka vrhu.

U završnom delu ima više uzbuđenja, smenjuju se prohodne staze sa onim manje prohodnim na kojima ima dosta opalog granja, u povratku i topljenje snega i tla, stvaranje blata pravi dodatni problem na strmijim delovima ali to akciju čini još lepšom i zanimljivijom.

Sam vrh, odnosno obeležje vrha je na čistini u sred šume, nismo čak ni iz prve pronašli pravi put nego smo koju desetinu metara krenuli levo, no brzo pronalazimo markacije i obeležje vrha sa pečatom transverzale. Po kartama sam vrh je nešto dalje ali ni ne pokupavamo da ga tražimo ako je već ovde označen tu se i fotografišemo.

Silazak je istom stazom, sada lakše prohodnom jer smo snežne delove ugazili a grane sklonili. Na silasku sa vrha srećemo grupu planinara iz Prokuplja koji se penju na Pasjaču.

Do minibusa stižemo oko pola 2, nešto ranije nego smo i planirali, znači da nam staza nije teško pala i da smo svi u njoj uživali.

Crkva u Rastovnici

Crkva

Pasjaca, vrh 971 m (iako je kartama vrh nesto dalje)

Planinarski dom PSK Toplica Prokuplje

pocetak makadama

Broad-Leaved Forest

Pocetak pesacenja, uzan asfaltni put ka Rastovnici

Makadam

ponovo na makadamskom putu

preko livade

preko potoka stazom kroz sumarak

Broad-Leaved Forest

raskrsnica, odvajanje od glavnog sumskog puta